REKLAMA
REKLAMA

Rośnie zysk Carrefoura, w Polsce sprzedaż spada

Autor: www.dlahandlu.pl 5 marca 2014 10:30

Rośnie zysk Carrefoura, w Polsce sprzedaż spada

Grupa Carrefour podała pełne wyniki za 2013 rok. W tym czasie sprzedaż firmy wyniosła 74,9 mld euro (z wyłączeniem VAT), co oznacza wzrost o 2 proc. przy stałym kursie wymiany. EBITDA to 3,6 mld euro (wzrost o 4,3 proc. przy stałym kursie). Zysk netto wyniósł 1,26 mld euro (1,25 mld euro w 2012 r.). W Polsce sprzedaż netto wyniosła 1,67 mld euro wobec 1,8 mld euro w 2012 roku (mniej o 130 mln euro).

REKLAMA

Sprzedaż z wyłączeniem VAT we Francji wyniosła 35,4 mld euro, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Inne europejskie kraje (Hiszpania, Włochy, Belgia, Polska i Rumunia) zanotowały sprzedaż na poziomie 19,2 mld euro (spadek o 2,9 proc.). Łączna sprzedaż w całej Europie to 54,6 mld euro, co oznacza spadek o 0,8 proc.

We Francji Carrefour poprawił sprzedaż we wszystkich formatach sklepów (0,7 proc. w hipermarketach; 0,6 proc. w supermarketach oraz o 4 proc. w iinnych formatach, włączając w to sklepy convenience). W każdym z nich sprzdaż wzrosła również w ujęciu LfL.
Poprawa sprzedaży to efekt m.in. takich działań jak: lepsze postrzeganie cen w super- i hipermarketach oraz zwiększenie frekwencji i liczby transakcji w obiektach handlowych.

W ramach wieloletniego progamu modernizacji obiektów, w minionym roku Carrefour wyremontowal we Francji 49 hipermarketów i 83 supermarkety. Grupa zainwestowała także w przebudowę łańcucha dostaw, trwają prace nad racjonalizacją systemów IT.

Zysk operacyjny wyniósł we Francji 1,2 mld euro. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 3,4 proc. Wzrost można przypisać m.in. poprawie marży brutto oraz dobrej kontroli kosztów operacyjnych.

W innych krajach europejskich nastąpił organiczny wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, zwłaszcza w Hiszpanii. Rynek włoski Grupa określiła jako trudny. 
 
W ciągu roku marża brutto wzrosła. Zysk operacyjny wyniósł 388 mln euro. 
Rentowność Carrefoura w innych krajach europejskich poprawiła się w drugiej połowie wraz ze wzrostem marży operacyjnej o 10 punktów bazowych do poziomu 3,5 proc. sprzedaży, wykazując skuteczność modelu operacyjnego Grupy.

 

  • b prac. marketu 2014-03-05 23:24:44

    Carrefour Biedronka, lid to kolejne markety-sieci które odnotowują zyski to może wreście jak prawda wyszła na jaw czas zamknąć je w niedziele!!!!Co nato POHid kłamca wredny lobbysta zagranicznych sieci!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA