REKLAMA
REKLAMA

Rossmann ma w Polsce 1000 drogerii i 26-proc. udział w rynku

Autor: dlahandlu.pl/pr 30 stycznia 2015 15:22

Rossmann ma w Polsce 1000 drogerii i 26-proc. udział w rynku

Rossmann posiada w Polsce 1000 drogerii (1000. sklep ruszył w Złotych Tarasach w Warszawie), a na jego sklepowych półkach znajduje się ponad 16 tys. produktów. Firma jest liderem rynku chemiczno-kosmetycznego z 26-proc. udziałem. Rok 2014 zakończyła z rekordowymi obrotami w wysokości 6,43 mld zł. W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.

REKLAMA

Codziennie zakupy w sklepach sieci robi 600 tys. klientów. W portfolio firmy można znaleźć 800 marek: zagranicznych i polskich. Rossmann posiada również 35 marek własnych.

Centrala i główne centrum dystrybucyjne Rossmanna znajduje się w Łodzi przy ul. św. Teresy. To właśnie w tym mieście, w 1993 roku, założyciel firmy - Dirk Rossmann zdecydował się otworzyć pierwszą w Polsce samoobsługową drogerię.

Po dziesięciu latach działalności pod szyldem Rossmanna funkcjonowało już ponad 100 sklepów. Rok 2006 firma kończyła z 230 sklepami w kraju, by trzy lata później otworzyć drogerię nr 420. Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój Rossmanna. W 2010 roku po raz pierwszy firma otworzyła ponad 100 sklepów w ciągu 12 miesięcy. Kolejną granicę Rossmann przekroczył w 2013, kiedy to w ciągu roku uruchomił ponad 150 nowych placówek, kończąc go z 850. W styczniu 2015 firma osiągnęła liczbę 1000 drogerii w Polsce. W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.

 

 

Poza ekspansją drogerii Rossmann stale rozbudowuje swoją infrastrukturę. W 2012 roku oddał do użytku nowoczesny 12-piętrowy biurowiec na łódzkim Teofilowie. W tym samym czasie swoją działalność rozpoczęło regionalne centrum dystrybucyjne dla północnej Polski w Grudziądzu
o powierzchni 25 tys. m². Magazyn takiej samej wielkości dla południowej części kraju uruchomiono w październiku 2014 roku w Pyskowicach.

Firma zatrudnia ponad 14 tys. pracowników. Aby usprawnić zarządzanie tak dużą liczbą osób, w 2014 roku został wprowadzony system Comarch ECM.

  • z branży 2015-03-17 01:27:28

    To ,że drożej niż w Niemczech to już wiadomo. Ale najśmieszniejsze jest to,że nawet w Polsce wśród konkurencji nie wypadają najlepiej. Ceny mją dobre okresowo na reklamowane produkty , a na reszcie się dorabiają. Ale taki marketing klient przychodzi po reklamowany tani produkt , a wychodzi w 3 innymi w "normanej"cenie.

  • no-logo 2015-02-05 11:38:14

    niemieckie marki wspierane przez niemiecką dystrybucję koszą polskie portfele.

    np. żel dove w kauflandzie w niemczech kosztuje w promocji 0.99 E, czyli nawet nie 4,50 zł. W Polsce, w sklepach typu Makro, Real, Rossman, Kufland nie schodzi z 8 zł.

    A my jak głupi cieszymy się z tego, że mamy "zachodnie" marki.

    Żal mi nas jako narodu.

  • bubu 2015-01-30 23:35:13

    Dokładnie jak napisał przedmówca, z czego tu się cieszyć jak parchy wypompowują pieniądze z Polszy

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA