PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Rossmann usuwa tekst o wadach programu 500+ zamieszczony w "Skarb-ie"

Autor: wirtualnemedia.pl 3 października 2016 14:38

Sieć drogerii Rossmann przeprosiła osoby urażone zamieszczonym w firmowym miesięczniku „Skarb” artykule o negatywnych konsekwencjach gospodarczych programu 500+. Usunęła też tekst ze swojej strony internetowej. - Moim zdaniem tekst jest wyważony i neutralny - nie krytykuje programu 500+, a wręcz przeciwnie - podkreśla jego zalety i dobre strony - uważa Mariusz Nowik, autor artykułu - podają wirtualnemedia.pl

W tekście „500+ czy minus” Mariusz Nowik, dziennikarz „Dziennika Gazety Prawnej”, opisał dwie rodziny korzystające z programu 500+: kierowcę i przedszkolankę, którzy dzięki otrzymywanym środkom m.in. pierwszy raz pojechali z dziećmi na wakacje, oraz kobietę z podkarpackiej wsi, która w związku z tym wsparciem zrezygnowała z pracy w sklepie, także dlatego że sporo kosztował dojazd i zdarzały się problemy z wypłatą pensji. W artykule zacytowano też Jeremiego Mordasewicza z Konferencji Lewiatan, który zwrócił uwagę na zagrożenia dla rynku pracy wynikające z programu (rezygnowanie przez rodziców z aktywności zawodowej, do której może być trudno wrócić, kiedy dzieci osiągną pełnoletniość) oraz anonimowych przedsiębiorców narzekających, że brakuje chętnych do pracy. Na początku i końcu tekstu opisano rodziców, którzy pieniądze z 500+ wydają na alkohol (dodano, że wiele miejskich ośrodków pomocy rodzinie zamierza takim osobom zamiast pieniędzy przekazywać bony).

Zawierający ten tekst numer miesięcznika „Skarb” (jego redaktor naczelną jest Agata Młynarska, pismo jest dostępne za darmo w drogeriach Rossmann i w formie e-wydania na stronie internetowej firmy) trafił do dystrybucji w zeszłym miesiącu. W ostatnich dniach na fanpage’u facebookowym firmy sporo internautów skrytykowało artykuł.

- Mam nadzieję, że nikt nie wydaje u was pieniędzy z 500+ - napisał jeden z użytkowników. - Po przeczytaniu tego paszkwila rodziny, które pobierają 500+ ,bo wedle tej gazetki to patologia. Przecież większość waszych klientów pobiera 500+. wizualnie strzał w stopę - napisała inna osoba. - Czasem kupowałem coś.... Po takich artykułach zapamiętam żeby nie wchodzić do niemieckiego sklepu - stwierdził inny internauta. Bojkot Rossmanna z powodu tego tekstu zapowiedziało też kilka innych osób.

Pojawiły się też przychylne komentarze.

Rossmann szybko przeprosił osoby urażone artykułem. W poniedziałek przed południem tekst został usunięty ze strony Rossmann.pl.

Według badania PBC „Skarb” jest najbardziej poczytnym miesięcznikiem, od grudnia ub.r. do maja br. czytanie tego pisma deklarowało 8 proc. osób z grupy wiekowej 15-75 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane