Rossmann w liczbach: ponad 8 mld zł obrotów i prawie 30 proc. udział w rynku

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2017 10:16

Rossmann w liczbach: ponad 8 mld zł obrotów i prawie 30 proc. udział w rynku fot. Rossmann

W przyszłym roku Rossmann będzie świętował 25. lecie działalności w Polsce. Pierwszy sklep ruszył 23 maja 1993 w Łodzi. Dziś Rossmann w Polsce to około 1200 sklepów (1169 na koniec 2016 r.), obroty na poziomie ponad 8 mld zł (8 mld 321 mln zł w 2016 r.), ponad 382 mln zł zapłaconego podatku CIT, ponad 17 tys. pracowników, 700 000 klientów dziennie i prawie 30 proc. udziału w rynku drogeryjnym (29,2 proc.).


Rossmann SDP Sp. z o.o. jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Od 2015 roku firma oferuje swoje produkty również w sieci w Drogerii Internetowej Rossmann. Do dzisiaj główna siedziba firmy znajduje się w Łodzi. Również tutaj znajduje się największe centrum logistyczne, którego rozbudowa rozpoczęła się w 2016 r. Spółka zwiększa jego powierzchnię o 5 tys. mkw. Nowo budowana powierzchnia to zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania, tzw. HRL. Magazyn HRL jest magazynem automatycznym, w którym przestrzenna konstrukcja regałów jest jednocześnie konstrukcją główną budynku (mocuje się do niej elementy ściany i dachu, dzięki temu powstaje budynek). Towar przechowywany jest na paletach, a transport palet do regału i z regału odbywa się automatycznie. Dzięki tej rozbudowie Rossmann zwiększy możliwości magazynowe o 36 500 palet. Pozostałe dwa magazyny znajdują się w Grudziądzu i w Pyskowicach, obsługując odpowiednio północną i południową część Polski.

Rossmann SDP Sp. z o.o. należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH oraz A.S. Watson.

Sieć oferuje  klientom oferujemy szeroki wybór produktów: od artykułów do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, poprzez kosmetyki dla dzieci, karmę dla zwierząt czy produkty tzw. chemii domowej. Z 16.000 produktów dostępnych w drogeriach, ok. 2.000 stanowią marki własne. Wśród nich m.in. produkty odpowiednie dla dzieci i niemowląt (Babydream, Babydream bio, Isana Young), wegan i dbających o zdrowe odżywianie (Alterra, enerBio, GenussPlus), zwierząt(Winston) i najbardziej popularna linia kosmetyków dla całej rodziny – Isana. Firma ma 35 marek własnych a rocznie wprowadza 5 tys. nowości. Większość produktów marek własnych produkowanych jest na zlecenie spółki Rossmann w Niemczech (produkcja odbywa się zgodnie z przepisami prawa UE, a także wewnętrznymi politykami i procedurami). 

W 2015 r. firma rozpoczęła wdrażanie instrukcji dotyczącej wprowadzania ekologicznych produktów spożywczych do sklepów. Instrukcja reguluje sposób postępowania z ekologicznymi produktami
spożywczymi na etapie: etykietowania, transportu do magazynu, przyjęcia do magazynu, magazynowania, transportu do sklepów, a także sprzedaży ww. produktów, w tym w sklepie internetowym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kebsik jessicy 2017-07-17 17:12:12

    Brawo Rossmann jeszcze dm drogerie by się w Polsce przydał. żadnych Januszy biznesu. z zagranicznych marketów tylko biedronka out za marny towar polskiej produkcji

  • POLAK 2017-07-17 11:02:43

    I tak właśnie Polacy budują gospodarkę w Niemczech i Portugalii ( JM). Dają się łapać na, tu trzeba przyznać, dobry bajer. Ceny regularne są bardzo wysokie w porównaniu z innymi polskimi drogeriami. Proponuję zrobić badanie wartości koszyka na losowo wybranym asortymencie ( nie w promocji) i porównać to. Może wtedy oczy niektórym się otworzą.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane