PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Rozmieszczenie elementów graficznych w e-sklepie wpływa na decyzje zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2015 13:07

Z badania Analyzeo wynika, że ogromną większość (83,2%) klientów polskich e-sklepów stanowią klienci nowi. Tylko 16,8% decyduje się robić zakupy w tym samym miejscu więcej niż jeden raz.

86,9% przedstawicieli branży e-commerce korzysta z analizy danych. Liderem jest Google Analytics, które wybiera aż 82,2% respondentów. Drugie miejsce zajęło inne narzędzie tego samego koncernu –Webmasters Tools (42,1%). Spośród płatnych narzędzi najwyżej uplasowało się SALESmanago (8,4%). Bezpłatne rozwiązania cieszą się poważnym zainteresowaniem wśród właścicieli mikro-, małych i średnich firm. Co trzeci z nich (36,4%) deklaruje, że nie zamierza przeznaczać na optymalizację swojego e- sklepu ani złotówki. Połowa (49,5%) jest gotowa wydać na ten cel nie więcej niż 500 zł miesięcznie. Kwotę powyżej 2000 zł miesięcznie poświęci już tylko 4,7%.

Według badania blisko połowa e-przedsiębiorców (48,6%) zawsze wprowadza tylko kosmetyczne poprawki takie jak np. zmiana miejsca kategorii. Tymczasem 41,1% decyduje się na dużą zmianę layoutu rzadziej niż raz na rok. Wśród najczęstszych powodów zmian badani wymieniają zmianę trendów wizualnych (48,6%), analizę zachowań użytkowników (36,4%) oraz niezadowalające statystyki (29,9%). Negatywne komentarze były impulsem do zmiany dla jedynie 12,1%.

Spośród osób, które zdecydowały się na zmianę layoutu, połowa (50,7%) zanotowała wyższe obroty. Co czwarta (23,2%) zauważyła spadek liczby porzuconych koszyków, a co trzecia (31,9%) – wzrost liczby powracających klientów. Ani jedna osoba nie zanotowała spadku sprzedaży.

Zdaniem respondentów warto rozmieszczać elementy na stronie w raczej tradycyjny sposób. Logo firmy powinno się więc znaleźć w lewym górnym rogu, a koszyk – w prawym. Aż 86% twierdzi, że może to mieć wpływ na decyzje zakupowe. Taki pogląd wynika zapewne z faktu, że jeżeli użytkownik będzie błądził po stronie, szukając przycisku lub zakładki, raczej opuści nasz sklep i wybierze ofertę konkurencji. Mała intuicyjność to zresztą czynnik, który według badanych najczęściej wpływa na kliknięcie w krzyżyk wyjścia. Opcję tę zaznaczyło 39,2% z nich. Inny aspekt, który działa na użytkownika jak czerwona płachta to reklamy typu pop- up (22,4%).

W opinii respondentów na porzucanie koszyków w największej mierze wpływają czasochłonność tego procesu (29,9%) oraz jego skomplikowanie (25,2%). - Często decyzją o zakupie produktu nie jest już cena, a sam fakt czy potrafimy samodzielnie przejść przez proces zakupowy sklepu - powiedział Michał Strzelczyk”, Chief Technology Officer Analyzeo.

  • artmetic ekonsulting 2015-09-15 00:57:11

    Rozwiązania e-commerce, szablony stron, systemy CMS i witryny www:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane