Rozwiązania IT pozwalają Pepco myśleć o podwojeniu liczby sklepów

Autor: dlahandlu.pl 24 lutego 2012 10:18

42 proc. małych firm handlowych wprowadza rozwiązania IT, aby sprostać nasilającej się ekspansji dużych firm, które nie tylko umiejętnie wykorzystują efekt skali, ale też potrafią zoptymalizować swoje procesy biznesowe właśnie dzięki rozwiązaniom IT.

Kiedy przed wybuchem kryzysu na światowych rynkach finansowych w 2008 r. popyt na dobra konsumpcyjne utrzymywał się na relatywnie wysokim poziomie, najprostszym sposobem w walce z konkurencją było podniesienie marży, otwarcie nowych sklepów i uruchomienie handlu przez internet.

I choć dzisiaj inicjatywom tym średni detaliści dalej przypisują najwyższy priorytet (podniesienie marży - 24 proc., otwarcie nowego sklepu - 23 proc., e-handel - 16 proc.,), to jednocześnie przyznają, że bardzo poważnym lub poważnym zagrożeniem dla maksymalizacji zysków są m.in. nienajlepsze perspektywy gospodarcze (40 proc..), a także konkurencja ze strony detalistów działających wyłącznie w internecie (36 proc.).

Z identycznymi zagrożeniami mierzą się także duże, globalne firmy, ale w zderzeniu z nimi często wychodzą zwycięsko dzięki efektywniejszemu planowaniu i zarządzaniu dostępnymi zasobami. Modelowym przykładem jest Pepco - jedna z największych sieci sklepów dyskonotowych, która rozpoczęła działalność w Polsce w 2000 r.

Dzisiaj Pepco tworzy ponad 220 sklepów, które nie tylko generują przychody na stabilnym poziomie, ale też skuteczniej kontrolują swoje koszty po wdrożeniu przez firmę Columbus systemu informatycznego Microsoft Dynamics Ax. Wdrożony system wspomaga zarządzanie m.in. finansami, środkami trwałymi, planowanie zakupów i monitoring dostaw - na tyle skutecznie, że sieć planuje podwojenie liczby swoich sklepów w Polsce w ciągu kilku najbliższych lat.
 
Jak wynika z badań Forrester Consulting do skutecznego konkurowania, potrzeba m.in. efektywniejeszego zarządzania promocjami (tak przyznaje 62 proc. detalistów średniej wielkości), lepszego planowania cen (61 proc.), zwiększenia lojalności klientów (44 proc.), lepszego prognozowania i uzupełniania zapasów (53 proc.), lepszego planowania asortymentu (50 proc.), ulepszonego zarządzania łańcuchem dostaw (48 proc.) i zarządzania popytem (48 proc.), a także poprawy procesu informacyjnego o zapasach na magazynie.

- W każdym z tych obszarów dobrze wdrożone rozwiązanie IT może przynieść firmie zarówno większy komfort pracy, jak i większe oszczędności, które wcześniej trudno było zlokalizować w wolumenie pozornie nie powiązanych ze sobą danych - informuje przedstawiciel Columbus.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • S. 2012-02-28 15:40:07

    220 sklepów to dane historyczne, Pepco ma ok. 330 sklepów. Sieć gna jak potrzepana i racjonalnie ucieka ilością i lokalizacjami przed KIK Textilien, który planuje swój debiut w naszym kraju.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane