PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Rozwój e-handlu postępuje, ale ważna jest przemyślana strategia - relacja z sesji e-commerce na Property Forum

Property News 30 września 2013 15:11

Przed rynkiem e-commerce w Polsce stoi świetlana przyszłość. Świadczą o tym między innymi liczby. Udział tego sektora w handlu detalicznym w naszym kraju wynosi tylko 3,1 proc. - wynika z dyskusji E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych, która odbyła się w czasie konferencji Property Forum 2013.

REKLAMA

21,5 mld zł warty jest polski rynek ehandlu. Sektor ten jest bardzo rozdrobniony i tworzy go już 12 tys. esklepów - zaznaczył w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

Jak dodał, obroty w handlu w Polsce sięgają ogółem ponad 331 mld zł. Sprzedaż w centrach handlowych wynosi blisko 110 mld zł.

Wielkie perspektywy

Uczestnicy sesji nie mają wątpliwości - przed rynkiem e-commerce w Polsce stoi świetlana przyszłość. Udział sektora e-commerce w handlu detalicznym w Polsce wynosi 3,1 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii jest to 12 proc., Niemczech - 9 proc., Szwajcarii - 8,7 proc., Francji 7,3 proc., a Hiszpanii - 3,5 proc.

Grupa osób w naszym kraju, którzy wykorzystują sieć do robienia zakupów, wciąż rośnie. - Jednak cały czas internet służy nam przede wszystkim do wysyłania poczty i bankowości elektronicznej, rzadziej do kupowania i sprzedawania na aukcjach i zakupach w e-sklepach - zaznaczył Przemysław Dwojak, mówiąc o perspektywach rozwoju tego segmentu.

Z danych GfK Polonia wynika, że jeśli już decydujemy się na e-zakupy, to w ten sposób nabywamy przede wszystkim: odzież i obuwie (ok. 60 proc.), książki, płyty, perfumy (ok. 40 proc.), sprzęt komputerowy, kosmetyki, sprzęt RTV i AGD, art. do domu i ogrodu (ok. 30 proc.), akcesoria samochodowe czy zabawki. O wiele rzadziej (mniej niż 10 proc.) decydujemy się na jedzenie i kosmetyki dla dzieci poniżej 3. roku życia oraz artykuły ogólnospożywcze.

Zdaniem Przemysława Dwojaka wśród najważniejszych trendów wpływających na rozwój handlu internetowego w najbliższym czasie będzie powiększający się rynek urządzeń mobilnych. - Obecnie co 10. Polak korzysta ze smartphona do celów prywatnych, a w USA co 2. Amerykanin - zaznaczył i podkreślił, iż blisko połowa użytkowników tych urządzeń w Stanach Zjednoczonych korzysta ze stron mobilnych, aby dokonać zakupu w sieci.

Obecnie największa grupa posiadaczy takich urządzeń w Polsce to osoby w wieku 15-20 lat (16 proc.).

Prowadząca dyskusję Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu Dlahandlu.pl, powołując się na badania firmy Gemius, zaznaczyła jednak, że m-commerce wyhamował, bo wiele sklepów nie stworzyło jeszcze wersji stron sklepów dostosowanych do urządzeń mobilnych.

  • Krzysztof 2013-10-01 14:19:43

    Świetny artukul , bardzo inspirujący i pokazujący jak duży wzrpsr obrotów Nas czeka

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15555

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA