Rozwój handlu wielkopowierzchniowego zwiększy udziały marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 27 maja 2011 06:47

Rozwój handlu wielkopowierzchniowego zwiększy udziały marki własnej

- W porównaniu do krajów Europy Zachodniej handel wielkopowierzchniowy w Polsce ma niskie, bo jedynie 50 proc. udziały w obrotach FMCG. Dalszy wzrost znaczenia placówek wielkopowierzchniowych oraz sukcesywna poprawa wizerunku marek własnych będą wpływać na rozwój marek własnych w Polsce - uważa Karolina Wiernicka, analityk firmy Nielsen.

- W porównaniu do krajów Europy Zachodniej jesteśmy wciąż na odległym miejscu, jeśli chodzi o poziom akceptacji produktów private label. W Polsce wciąż ponad połowa ankietowanych uważa, że marki własne mają niższą jakość niż producenckie, podczas gdy w Niemczech czy Anglii opinię tę podziela mniej niż 30 proc. konsumentów. Sam udział marek własnych w krajach takich jak Szwajcaria, Niemcy, Anglia jest ponad dwukrotnie wyższy niż w Polsce. Należy jednak pamiętać, że relatywnie niskie udziały marek własnych w Polsce są przede wszystkim konsekwencją różnic w rozwoju rynku - dodaje Karolina Wiernicka.

Produkty marek własnych mają 12,8 proc. udział w koszyku spożywczym (dane za okres od lutego 2010 do marca 2011). W przeciwieństwie do produktów brandowych, których to sprzedaż rok do roku spadła, marki własne odnotowały 18-proc. wzrost sprzedaży. Rynek marek własnych rozwija się w Polsce dynamicznie głównie za sprawą sieci dyskontowych, w których asortymencie ich udział jest najwyższy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10715

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane