PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Rynek dań gotowych: Hitem sprzedaży produkty marek Pudliszki i Pyszny Obiadek

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 22 czerwca 2016 12:18

Kategoria dań gotowych odnotowała wzrosty zarówno w liczbie nabywców, jak i w kupowanym przez polskie gospodarstwa domowe wolumenie kategorii. W okresie od maja 2015 do kwietnia 2016 r., 33,7 proc. polskich gospodarstw przynajmniej raz kupiło produkt z kategorii dań gotowych. W ujęciu ilościowym kategoria odnotowała wzrost o 2 proc., a w ujęciu wartościowym – ponad dwukrotnie wyższy, wynoszący 5 proc.

Analizowany rynek dań gotowych obejmuje gotowe do spożycia dania mięsne i warzywne (np. bigos, fasolka po bretońsku, pulpety z ziemniakami) oraz zupy, np. flaki, które przechowywane są w temperaturze pokojowej (nie mrożone, nie schłodzone). Dania mogą występować w takich opakowaniach, jak słoik, puszka, plastikowe opakowanie czy karton.

Polskie gospodarstwa domowe kupowały produkty z kategorii dań gotowych przeciętnie 4 razy w roku, wydając na nie podczas pojedynczej wizyty w sklepie średnio 10,50 zł.

Spośród produktów markowych, które stanowią 62 proc. całego rynku dań gotowych, największe udziały w zakupach polskich gospodarstw domowych zanotowały produkty marki Pudliszki. Z kolei wśród marek własnych sieci liderem były produkty sieci Biedronka – Pyszny Obiadek.

Nabywcy produktów z kategorii dań gotowych to głównie mieszkańcy wsi i małych miast (do 50 tys. mieszkańców), głównie z regionu centralnego (woj. mazowieckie, woj. łódzkie), środkowo-zachodniego (woj. wielkopolskie, woj. kujawsko-pomorskie) oraz południowego (woj. opolskie, woj. śląskie). Większość stanowią 3- i 4-osobowe gospodarstwa domowe oraz gospodarstwa bez dzieci w wieku do 15 lat.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11396

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane