REKLAMA
REKLAMA

Rynek FMCG wzrośnie w tym roku o niemal 5 proc.

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2013 17:13

Rynek FMCG wzrośnie w tym roku o niemal 5 proc.

Przedstawiciele rynku FMCG szacują, że w 2013 roku wartość sprzedaży tego rynku wyniesie 211,6 mld zł, wobec 201,6 mld zł w 2012 roku. Do 2016 roku rynek urośnie do niemal 250 mld zł, przy czym stopniowo będzie wzrastać udział handlu nowoczesnego, kosztem niezależnych sklepów.

REKLAMA
W 2012 roku hipermarkety, supermarkety i dyskonty, zaliczane do sektora handlu nowoczesnego, miały 53,6 proc. udziału w rynku FMCG. Do 2016 roku udział ten powinien wzrosnąć do ponad 65 proc.

W 2014 roku wartość rynku FMCG urośnie do 223,5 mld zł, w 2015 roku rynek ten będzie wart 235,1 mld zł, a w 2016 roku - 247,3 mld zł.

Jak pokazują prognozy, od 2006 roku stopniowo wzrasta udział handlu nowoczesneg, kosztem handlu tradycyjnego. I tak w 2006 roku udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów wynosił 42,8 proc., a w 2013 ma to być już 56,5 proc. W 2014 roku sieci handlowe powiększą dystans wobec handlu tradycyjnego, zwiększając udział w rynku FMCG do 59,5 proc. W 2015 roku udział ten wyniesie 62,5 proc.

Najbardziej dynamicznie rozwijać się będą dyskonty, które w 2012 roku stanowiły 20,9 proc. rynku FMCG. W tym roku powiększą swój udział do 22,5 proc., w przyszłym roku będzie to już 24,2 proc., w 2015 roku 25,8 proc., a w 2016 roku 27,1 proc. Tymczasem dyskonty jeszcze w 2006 roku stanowiły zaledwie 13 proc. rynku FMCG.

Nieco wolniejszą ekspansję przewiduje się dla supermarketów. W 2012 roku stanowiły one 19,7 proc. rynku. W 2013 roku powinny one zwiększyć swój udział do 20,9 proc. W kolejnych latach, udział ten będzie zwiększał się do: 22,2 proc. w 2014 roku, 23,5 proc. w 2015 roku i 24,8 proc. w 2016 roku.

Natomiast w segmencie hipermarketów nastąpiła stagnacja, po kilkuletnim spadku udziałów, które zmniejszyły się z 14,7 proc. w 2006 roku do 13 proc. w 2012 roku. W przyszłym roku i kolejnych latach udział ten będzie oscylował w okolicach 13,1-13,2 proc.

Informacja powstała w oparciu o dane i wyliczenia firmy Stoktorka, ktora powołuje się na raport AC Nielsen


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA