Rynek merchandisingu w sieciach skurczył się o 10 proc.

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2013 13:39

Rynek obsługi półek sklepowych w sieciach wielkopowierzchniowych zmniejszył się w 2012 o ok. 10 proc. Stało się tak głównie ze względu na politykę dyskontową wielu sieci handlowych, czyli koncentracji na produktach z najwyższą marżą i w rezultacie stopniowym ograniczaniu wyboru asortymentu - uważa Artur Wojtaszek, prezes zarządu firmy Cursor.

Coraz wyraźniej widać zmęczenie zleceniodawców niską jakością usług. W ogłaszanych przetargach maleje znaczenie kryterium cenowego, wzrasta natomiast rola stosowanych procedur, standardów pracy, transparentności. Te dwie tendencje sprawiły, że w mijającym roku Cursor o 50 proc. rozwinął własną sieć przedstawicieli handlowych, obejmując tym samym swoim zasięgiem wszystkie punkty handlu nowoczesnego w Polsce - mówi Artur Wojtaszek, prezes zarządu Cursor.

 

W mijającym roku firmy ostrożnie, ale jednak częściej niż rok wcześniej, sięgały po outsourcing magazynowania i zarządzania POSM.
W rezultacie rynek powiększył się o kilka procent. Cursor pozyskał jedenaście kontraktów z obszaru magazynowania materiałów POSM i logistyki serwisowej. Niektórzy z klientów w ramach oszczędności decydowali się korzystać z prostszych materiałów marketingowych: o mniejszych gabarytach i mniejszej liczbie elementów, co umożliwiało ich samodzielny montaż, bez konieczności zlecania takiej usługi na zewnątrz.

 

Rok 2012 nie był pomyślny dla obszaru promocji, degustacji i animacji. Od kilku ostatnich lat systematyczne obserwujemy zmniejszanie się budżetów na tego typu działania. Rozwojowi tego rynku z pewnością nie pomaga fakt, iż sieci handlowe coraz częściej ograniczają swobodny dostęp do świadczenia usług promocyjnych na terenie swoich hal.
Choć spada znaczenie pojedynczych akcji, by uzyskać wzrost sprzedaży, firmy wykorzystują coraz bardziej wieloetapowe i złożone projekty. W tym roku Cursor zrealizował kilka znaczących terenowych akcji promocyjnych dla koncernów piwowarskich, producentów napojów czy przewoźników
autobusowych. Ich łączna wartość wyniosła kilka milionów złotych.

 

Rozpoczęty rok powinien przynieść ożywienie na rynku outsourcingu usług wsparcia sprzedaży i marketingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane