Rynek reklamy: You Tube skuteczniejszy od telewizji?

Autor: dlahandlu.pl 21 kwietnia 2016 11:31

Google deklaruje, że zwrot z inwestycji (ROI) w kampanie YouTube jest wyższy niż w przypadku reklamy telewizyjnej, jeśli uwzględnione zostaną aktualne wydatki na reklamę.

Według wyników metaanalizy 56 historii sukcesu w ośmiu krajach reklama w serwisie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna w prawie 80% przypadków. Badanie przeprowadzono we współpracy z m.in.: BrandScience, Data2Decisions, GfK, Kantar Worldpanel, MarketingScan i MarketShare, i wykorzystano szereg metod umożliwiających powiązanie obecności w mediach ze sprzedażą offline.

Oto przykłady:

Latem 2015 r. brytyjski oddział koncernu Mars zrealizował kampanię promocyjną batonów Snickers. Kampania obejmowała wideo w telewizji i online. Jej celem było sprawdzenie, czy plan mediowy uwzględniający różne kanały i urządzenia został zoptymalizowany pod kątem maksymalnego wzrostu sprzedaży w sklepach. Wyniki pokazały, że w porównaniu do reklamy telewizyjnej na każdego funta wydanego na dotarcie do klienta reklama YouTube przyniosła ponad dwa razy większy zwrot z inwestycji.

Francuska kampania reklamowa deserów Danette marki Danone na YouTube przyniosła nawet trzykrotnie wyższy zwrot z inwestycji każdego euro niż w telewizji, a do tego 7% sprzedaży przypisuje się działalności wideo online. Odnotowano, że YouTube szczególnie przyczynił się do zwiększenia sprzedaży wersji „light” deseru Danette – 66% sprzedaży to wynik działalności w tym właśnie kanale.

Marc Zander, dyrektor ds. mediów na Wielką Brytanię i resztę świata w Mars Chocolate, powiedział: - Ten test jasno pokazuje, jak ważną funkcję YouTube pełni jako kanał komunikacyjny w całościowym ujęciu naszej strategii marketingowej. Niewątpliwie odegra, razem z telewizją, ważną rolę w naszych bieżących planach marketingowych.

Marie Mathieu, zajmująca się planowaniem procesu marketingowego oraz zarządzaniem marką Danon w firmie Mediacom, dodała: - To badanie dodatkowo potwierdza słuszność naszej globalnej strategii optymalizacji przekazów wideo, które stanowią uzupełnienie przekazu telewizyjnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane