REKLAMA
REKLAMA

Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce zyska kolejne 28 proc.

Autor: dlahandlu.pl 30 listopada 2010 10:07

Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce zyska kolejne 28 proc.

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez BMI do 2014 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 proc. We wrześniu sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła r/r o 9,9 proc., co daje nam najlepszą pozycję w Unii Europejskiej.

REKLAMA

Wartość sprzedaży detalicznej w ciągu najbliższych 4 lat wzrośnie o 28 proc. z prognozowanego na koniec tego roku 387,16 miliardów zł do 494,65 miliardów w roku 2014. Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na rozwój rynku według BMI jest wzrost wynagrodzeń, rosnąca liczba samochodów, a co za tym idzie mobilność konsumentów oraz otwartość Polaków na nowe rozwiązania.
Wyraźną i stałą poprawę w zakresie sprzedaży detalicznej obserwuje się od czasu wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej w 2004 roku. Rozwój gospodarki stymuluje napływ inwestycji zagranicznych. Pod tym względem wypadamy najlepiej w regionie.
Optymistyczne dane dostarczył również najnowszy raport CB Richard Elis, według którego jesteśmy drugim najatrakcyjniejszym rynkiem w Europie dla sieci handlowych. Aż 33 proc. z nich planuje w Polsce ekspansję lub rozszerzenie swojej oferty. 

Optymistyczne doniesienia docierają m.in. z rynku FMCG, który, choć sam wzrost oscyluje w granicach 1 proc., mocno nastawia się na wprowadzanie nowych produktów, marek i wariacji. - Firmy FMCG zgłaszają się do nas coraz częściej, by wesprzeć ich w sprzedaży zupełnie nowych na polskim rynku artykułów lub nieoferowanych wcześniej wariacji produktu - mówi Łukasz Gajewski. - Utrudnieniem dla zagranicznych koncernów jest ogromne rozproszenie rynku, niespotykane w takiej skali w innych krajach Europy. Do niedawna pełna gama produktów - np. 8 rodzajów kaw, zamiast 2 - trafiała tylko do niewielkiej liczby sklepów. Dziś jednak firmy coraz częściej proszą nas o zaplanowanie dystrybucji w kolejnych 10-20 000 sklepów.

Zmieniają się także przyzwyczajenia Polaków co do miejsca dokonywania zakupu i poszukiwania informacji o produktach. Coraz chętniej poszukując danego produktu sięgamy do internetu, stąd wartość branży e-commerce stale rośnie. W 2009 roku na zakupy internetowe Polacy wydali 13,43 miliarda złotych. Przewiduje się, że w przyszłych latach wzrosty roczne będą oscylowały w okolicach 20 proc., a w 2010 roku zostanie przekroczony poziom 2 proc. udziału e-commerce w handlu tradycyjnym.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA