REKLAMA
REKLAMA

Rynek superfoods wzrósł o 202 proc.

Autor: dlahandlu.pl 5 maja 2016 19:14

Jak wynika z Globalnej Bazy Nowych Produktów Mintel (Mintel GNPD), w latach 2011–2015 nastąpił fenomenalny (202-procentowy) wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów w kategorii żywności i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”.

REKLAMA

W samym 2015 r. zanotowano 36-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek nowych produktów żywnościowych i napojów z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain”. W 2015 r. najwięcej tego rodzaju produktów wprowadzono w Stanach Zjednoczonych (30 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Australia (10 proc.), Niemcy (7 proc.), Wielka Brytania (6 proc.) i Kanada (6 proc.).

Obecnie ponad siedmiu na 10 konsumentów we Francji (72 proc.), Niemczech (71 proc.), Włoszech (73 proc.) i Hiszpanii (72 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że korzyści zdrowotne naturalnych produktów, np. owoców i warzyw, są dla nich bardziej atrakcyjne niż dodatkowe benefity oferowane przez żywność funkcjonalną.

Ponadto z badania wynika, że fenomen „superfoods” wykracza poza żywność i napoje. W latach 2011–2015 43 proc. produktów wypuszczonych na rynek z określeniami „superfood”, „superfruit” lub „supergrain” zaliczało się do kategorii żywności, a 11 proc. do kategorii napojów, ale aż trzy na 10 (30 proc.) należało do kategorii kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych, 12 proc. do kategorii zdrowia i higieny, a 4 proc. do kategorii produktów dla zwierząt domowych.

Do wzrostu liczby produktów zawierających dawne odmiany zbóż/„supergrains”, przyczynił się głównie trend na rzecz diety bez pszenicy. Takie nazwy jak quinoa (komosa ryżowa) i gryka zadomowiły się w ostatnich latach w wielu rodzinach, ale największy wzrost spożycia obserwujemy w przypadku nasion chia. W latach 2014–2015 odsetek wprowadzonych produktów żywnościowych i napojów zawierających chia zwiększył się o 70 proc. Z kolei odsetek wprowadzanych artykułów żywnościowych i napojów zawierających teff (miłka abisyńska) wzrósł o 31 proc. Jednocześnie procent produktów spożywczych zawierających komosę ryżową wzrósł o 27 proc.

W ciągu ubiegłych dwóch lat odsetek wprowadzonych na rynek produktów spożywczych zawierających zielony groch łuskany wzrósł o 126 proc.; w przypadku produktów spożywczych zawierających czerwoną soczewicę był to wzrost o 62 proc., natomiast odsetek wprowadzanych na rynek produktów żywnościowych i napojów zawierających żółty groch łuskany wzrósł o 21 proc.

W ciągu ubiegłych dwóch lat odsetek wprowadzonych na rynek produktów spożywczych zawierających nasiona chia wzrósł o 70 proc.; w przypadku produktów żywnościowych i napojów zawierających nasiona dyni zanotowano wzrost o 27 proc.; z kolei odsetek wprowadzonych na rynek produktów spożywczych zawierających nasiona słonecznika wzrósł o 22 proc.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA