Sage startuje z portalem wymiany e-faktur

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2012 10:24

16 kwietnia br. w Internecie wystartował serwis miedzyfirmami.pl. Jest to narzędzie dla firm zainteresowanych wymianą dokumentów elektronicznych, w tym e-faktur. Serwis pozwala przedsiębiorcom bezpiecznie i tanio wymieniać się e-fakturami w zgodzie z obowiązującymi przepisami Ministerstwa Finansów.


Miedzyfirmami.pl upraszcza do minimum formalności związane z posługiwaniem się fakturami elektronicznymi. Jego użytkownicy zamiast zawierać umowy ze wszystkimi kontrahentami, podpisują tylko jeden dokument przy rejestracji w serwisie. Przedsiębiorcy mogą z pomocą serwisu - elektronicznego listonosza - wysyłać i odbierać dokumenty w dowolnym formacie. Wg twórców serwisu z jego pomocą można przesyłać e-faktury taniej niż dzięki rozwiązaniom dedykowanym i platformie EDI.


Aby korzystać z usług serwisu, wystarczy się w nim zarejestrować. Elementem rejestracji jest podpisanie tzw. umowy gwiaździstej, która pozwala - bez żadnych dodatkowych formalności - wymieniać się e-fakturami ze wszystkimi przedsiębiorstwami zarejestrowanymi w serwisie. Obecnie polskie prawo nakazuje przedsiębiorcom przesyłającym i odbierającym faktury w wersji elektronicznej zawieranie odrębnej umowy na wymianę e-faktur z każdym przedsiębiorcą, z którym zamierza wymieniać się takimi fakturami. Jeśli firma ma wielu odbiorców, samo zawieranie i archiwizacja tego typu umów stanowi istotną przeszkodę. Wybrane prawno-podatkowe aspekty związane z obiegiem dokumentów w serwisie, były przedmiotem opinii wiodącej firmy doradczej PwC.

Według najnowszego raportu PKPP Lewiatan w Polsce wystawia się rocznie 1,5 mld faktur. Przyjmując, że koszt wydruku, przesyłu, przepisania do systemu finansowo-księgowego i archiwizacja jednej faktury papierowej wynosi od 1,5 do 4,5 złotych, koszty obrotu fakturami papierowymi w skali kraju wynoszą od 2 do 7 mld złotych rocznie. Z pomocą miedzyfirmami.pl można wysłać e-fakturę za kwotę od 0 do 0,16 zł. „Odbieranie e-dokumentów jest bezpłatne. Firmy, które wysyłają do 5 e-dokumentów na miesiąc również korzystają z serwisu za darmo. Przedsiębiorcy mający większe potrzeby, mogą wykupić pakiety: od 16 zł netto za wysłanie do 100 e-dokumentów do 2750 zł netto za wysłanie do 25 000 e-dokumentów - dodaje Marek Rudziński.

Miedzyfirmami.pl to serwis adresowany do każdej firmy i branży, od mikrofirmy do wielkiej organizacji.

Twórcą serwisu jest Sage (www.sage.com.pl), wiodący dostawca rozwiązań wspomagających zarządzanie dla sektora MSP w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane