PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

SBK Marketing stworzył ranking sieci handlowych: Tesco na czele, FJ na końcu

Autor: pr 18 maja 2010 21:40

Firma SBK Marketing opublikowała pierwszy w Polsce marketingowy ranking firm handlowych prowadzących sieci detaliczne w Polsce. Oceny dokonano według 15 najważniejszych kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone na pięć podkryteriów. Łącznie więc każda firma handlowa uzyskała oceny ( w skali 1-10) w 75 dziedzinach.

W tym rankingu dokonano oceny 30 największych firm handlowych prowadzących 46 sieci detalicznych. Pod uwagę brano m.in. np. potencjał ekonomiczny operatora, dynamikę rozwoju, lokalizację placówek, udogodnienia dla klientów, ofertę produktową, konkurencyjność cenową czy aktywność promocyjną.

Wyniki rankingu opartego na wynikach badania Detal Spożywczy w Polsce 2010 ukazały trzech liderów, którzy pozostawili w tyle pozostałych operatorów. Zwycięzcą majowej edycji rankingu zostało Tesco ( 82,52), które zaledwie o 0,19 punktu wyprzedziło Jeronimo Martins z siecią Biedronka ( 82,33). Tesco wygrało ze swoim dyskontowym rywalem w takich kategoriach, jak: oferta towarowa, lokalizacja punktów handlowych, jakość obsługi klientów czy nowoczesność i atrakcyjność dla klientów. Biedronka natomiast góruje w dziedzinie konkurencyjności cenowej, wielkości sieci, dynamice rozwoju i systemu zaopatrzenia.

Na trzecim miejscu znalazł się Carrefour ( 81,39). Atuty marketingowe są bardzo równomiernie rozłożone ze szczególnie mocnymi elementami takimi jak: oferta produktowa, sytuacja ekonomiczna i organizacja firmy, formaty sklepów czy merchandising i wizualizacja.

Na czele grupy pościgowej znajduje się Auchan ( 76,86), któremu depcze po piętach Kaufland ( 75, 44). Silną stroną Auchan jest lokalizacja placówek handlowych, jakość obsługi klientów ( wyższa niż trzech liderów) oraz oferta towarowa i konkurencyjność cenowa. Kaufland, z kolei, ma wysoką ocenę za formę własności placówek handlowych, oferuje swoim klientom wygodną formę dokonywania zakupów i atrakcyjny poziom cen.

Do firm, które przekroczyły 70 punktów zalicza się również siedem innych firm, przy czym różnice punktowe między nimi są znikome. Zwraca tu uwagę wysoka szósta pozycja Żabki, która jest zdecydowanym liderem polskiego rynku w formacie sklepów convenience. Sieć ta posiada atrakcyjne lokalizacje sklepów, odpowiedni poziom obsługi klientów, jednakże jej słabymi stronami są jednak relatywnie wysokie ceny, wąski asortyment towarowy i brak produktów marek własnych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane