Segment detaliczny przyniósł Emperii stratę w wysokości 8,9 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 3 marca 2015 10:05

Segment detaliczny przyniósł Emperii stratę w wysokości 8,9 mln zł

GK Emperia Holding podała wyniki finansowe za 2014 r. W badanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 978 042 tys. zł (1 967 480 tys. zł w 2013 r.). Zysk okresu to 31 896 tys. zł (13 799 tys. zł w 2013 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 41 280 tys. zł (14 163 tys. zł). Zysk na jedną akcję zwykłą zanualizowany to 2,37 zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy w IV kwartale 2014 roku były na poziomie okresu poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w całym roku były nieznacznie (0,54 proc.) wyższe niż w roku ubiegłym. Na zrealizowany w IV kwartale br. poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w IV kwartale mierzona r/r – ( - 2,6 %) oraz silna konkurencja cenowa w detalu. Wynik osiągnięty w IV kwartale 2014 roku wyniósł 14 421 tys. zł, a odpowiednio wynik w IV kwartale okresu porównawczego wyniósł 198 tys. zł. Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy wypracowany w IV kwartale 2014 roku i całym 2014 roku to efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym.

Wynik segmentu detalicznego w IV kwartale to 237 tys. zł, przychody wyniosły 501 061 tys. zł. Natomiast segment detaliczny w całym 2014 roku przyniósł stratę w wysokości 8 913 tys. zł.

Zdarzenia jednorazowe, które wpłynęły na wyniki segmentu detalicznego to m.in. :
- w 2014 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane ze zmniejszeniem powierzchni dwóch sklepów (Delima) w kwocie 1.644 tys. zł,
- w 2014 roku segment detaliczny rozwiązał rezerwę na umowy rodzące obciążenia (sklepy Delima) na kwotę 6.371 tys. zł, oraz odpowiednio aktywo z tytułu odroczonego podatku dochodowego w kwocie 1.211 tys. zł,
- w 2014 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem jednego sklepu (Delima) w kwocie 1.381 tys. zł,
- w IV kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł dodatkowe koszty związane z połączeniem spółek detalicznych (Maro Markety Sp. z o.o., Społem Tychy S.A i Pilawa Sp. z o.o.) w kwocie 1.000 tys. zł, a narastająco w 2014 roku 2.033 tys. zł,
- w IV kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł koszty związane z rozwojem formatu franczyzy i marketu w kwocie 569 tys. zł, a narastająco w 2014 roku 2.945 tys. zł
- w IV kwartale 2014r. segment detaliczny zawiązał rezerwę na koszty remontu komór chłodniczych w
kwocie 800 tys. zł,
- w 2014 roku segment detaliczny poniósł koszty związane z remodelingiem, rebrandingiem i wdrożeniem nowych floorplanów w sklepach, wyszacowane przez spółkę na poziomie 5.100 tys. zł, w tym 1.600 tys. zł utraconej marży handlowej

  • Słonecznik 2015-03-04 09:36:56

    Czy wobec tego sukcesu Zarząd jeszcze jest na liście płac ??

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane