Segment modowy Redanu utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

Property News 29 marca 2013 13:17

Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w lutym br. obroty na poziomie 32,3 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 23 proc. Miniony miesiąc pod względem sprzedaży był udany dla segmentu modowego - marki Top Secret, Troll i Drywash. Poprawa obrotów sięgająca 35 proc. okupiona jednak została spadkiem osiąganej marży handlowej brutto

O 23 proc. do 32,3 mln zł wzrosły w lutym 2013 r. obroty Grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w minionym miesiącu wyniosła 39 proc. i była niższa o ponad 4 p.p. od marży zrealizowanej w lutym 2012 r. Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obroty poprawiły się r./r. o 21 proc. do 63,9 mln zł. Marża handlowa wyniosła w tym okresie 30 proc. %, czyli blisko 4 p.p. mniej niż rok wcześniej.

Luty pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla części modowej oferującej odzież pod markami Top Secret, Troll i Drywash. Obroty w minionym miesiącu poprawiły się r./r. o 35% do 18,3 mln zł. Szacunkowa marża wynosiła blisko 40%, co oznacza spadek o ponad 7 p.p. wobec lutego 2012 r.

- Wyższa sprzedaż i niższa marża w porównaniu do roku ubiegłego mają tą samą genezę: w roku 2012 dużo mniej sprzedawaliśmy towarów z sezonu jesień/zima. W bieżącym roku mamy znacznie większą sprzedaż towarów z ostatniego sezonu jesienno-zimowego. To powoduje, że wartość sprzedaży jest większa, a średnia realizowana marża handlowa niższa - podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. - Natomiast na towarach z nowego sezonu wiosna/lato mamy wyższą marżę handlową, ale niższą sprzedaż - dodaje.

Bardzo dobrze przyjęta została limitowana kolekcja Claudia&Top Secret, przygotowana wspólnie z miesięcznikiem Claudia. Wiosenna kolekcja jest już trzecią z kolei edycją projektu. Za każdym kolejnym razem osiąga coraz lepsze parametry sprzedażowe. Aktualny asortyment kolekcji stanowi 15% łącznej damskiej wiosennej oferty marki Top Secret. Natomiast jej średni udział w sprzedaży "wiosny" przez 4 tygodnie od wprowadzenia do sklepów wyniósł 21% w stosunku do 18% w 2012 r.

W części modowej Grupa przez pierwsze dwa miesiące roku osiągnęła 35,7 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 32% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 40% i była niższa o blisko 7 p.p. od ubiegłorocznej. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec lutego 2013 r. funkcjonowało 222 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,7 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 7% r./r.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w lutym wyniosły 14 mln zł, czyli 11% więcej niż przed rokiem. Łącznie przez styczeń i luty sprzedaż tego segmentu osiągnęła 28,2 mln zł (wzrost o 9%). Szacunkowa marża w lutym oraz średnia za łącznie dwa pierwsze miesiące br. wyniosła 38% i była w obu przypadkach niższa o 1 p.p. niż rok wcześniej. Sieć Textilmarket na koniec lutego składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, co oznacza 8% przyrost powierzchni handlowej r./r.

Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w kanale e-commerce. W lutym przez Internet Grupa sprzedała towary za 2,3 mln zł, co oznacza 58% wzrost w porównaniu do lutego 2012 r. Narastająco w styczniu i lutym obroty sklepu internetowego wynosiły 5,1 mln zł, czyli 77% więcej niż przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane