Sephora z centrum dystrybucji dla perfumerii i sklepu online

Autor: dlahandlu.pl 6 czerwca 2016 13:23

Sephora z centrum dystrybucji dla perfumerii i sklepu online fot. Sephora

W drugiej połowie maja ruszyło regionalne centrum dystrybucji sieci perfumerii Sephora. Łączy ono obsługę zamówień i magazynowanie dla stacjonarnych perfumerii oraz sklepu on-line. Nowe centrum docelowo obsługiwać ma nie tylko rynek polski, ale też inne rynki w regionie, na których obecna jest Sephora.

Sephora w Polsce pracowała dotąd w oparciu o model tzw. dostaw bezpośrednich. Zamówienia były dostarczane przez poszczególnych dostawców bezpośrednio do perfumerii. Nowy zautomatyzowany proces dostaw pozwoli ograniczyć czas pracowników perfumerii związanych z obsługą dostaw aż o 60%.

 – Nowy model umożliwia nam skrócenie czasu dostawy do perfumerii, zwiększenie naszej elastyczności w reagowaniu na zachowania klienta oraz podniesienie poziomu serwisu logistycznego i minimalizację braków produktów. Istotne efektem jest również pozytywny wpływ na środowisko – zmniejszymy o ponad 50% ilość wykorzystywanych samochodów w transporcie oraz w ok. 80% zużycie papierowych opakowań zastępując je opakowaniami zwrotnymi – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny sieci.

System magazynowy połączony z systemem SAP decyduje o rodzaju i ilości produktów dodawanych do opakowań podzielonych kategoriami odpowiadającymi rozkładowi ekspozycji w perfumeriach Sephora. Partnerem przedsięwzięcia jest firma LOGWIN, która wybrana została w drodze przetargu.

- Oba kanały różnią się od siebie skalą, jak i wielkością pojedynczych zamówień: zamówienia tworzone przez klientów e-store to średnio 2-3 sztuki produktów oraz próbki. Zamówienie do perfumerii to kilkaset sztuk produktów – mówi Wojciech Gondek, dyrektor ds. łańcucha dostaw Sephora Polska.

Logwin Air & Ocean obsługuje sklep internetowy Sephora z terenu SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn od 2014 r.  Do tej pory Logwin Air & Ocean wynajmował w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn 5 400 m2, obsługując Sephorę, Nespresso oraz Peek&Cloppenburg. Nowa powierzchnia 3500 mkw., dedykowana w całości dla Sephory, pozwoli również na zwiększenie przestrzeni dla dwóch pozostałych klientów. W centrum zbudowano m.in. pół automatyczną linię sortującą z system „Put To Light”, automatyczne systemy magazynowe – szafy wertykalne oraz radiowe terminale mobilne, które w istotnym stopniu przyspieszają oraz usprawniają dostawę. - Nowa przestrzeń magazynowa umożliwi nam prawie dwukrotne zwiększenie ilości wysyłanych sztuk, a także wzrost efektywności i wydajności transportu produktów dzięki strategicznej lokalizacji Regionalnego Centrum Dystrybucji w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn” – dodaje Jakub Kłoczko, Branch Manager oddziału Logwin Air & Ocean Poland w Nadarzynie.

 Od 1999 roku sieć jest obecna na polskim rynku, na którym posiada 93 perfumerie w największych miastach. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane