Sezonowe lodziarnie rosną dzięki franczyzie

www.portalspozywczy.pl 12 maja 2015 13:26

Lodolandia, Lodostrefa, Lody Bonano, Lody Gotti, Lody Marsjano, Lody Przygoda - to tylko niektóre z marek sezonowych lodziarni, które poprzez franczyzę zamierzają opanować Polskę latem.

Lody z automatu to dość popularny przysmak Polaków, choć spożywamy go średnio 4-5 miesięcy w roku. Wtedy też konsumenci masowo odwiedzają sezonowe punkty do ich sprzedaży. Od kilku sezonów widać zainteresowanie na udzielanie licencji na prowadzenie takich placówek na zasadzie franczyzy pod znaną marką.

Na rynku można znaleźć dwie zasady franczyzy - albo licencjobiorca przystosowuje swój lokal do sprzedaży lodów danej marki i kupuje specjalną maszynę, albo właściciel licencji dostarcza mu w pełni wyposażoną przyczepę z maszyną do lodów, a ten płaci za jej użytkowanie.

Lody "z okienka" są bardzo popularne w mniejszych miastach oraz miejscowościach wypoczynkowych, gdzie raczej nie ma dostępu do oferty lodów gastronomicznych poza sezonem.

Zdaniem ekspertów, w Polsce cały czas jest potencjał do rozwoju rynku lodów. Zjadamy ich około 4,5 litra na głowę w roku. Na przykład w Niemczech jest to 8 litrów, w Szwecji - 11, w Finlandii jest to 13 litrów, a w Stanach Zjednoczonych zjada się 20 litrów.

Według Euromonitor Int. spożycie lodów w 2014 r. sięgnęło około 127 mln litrów, z czego sprzedaż w gastronomii - 9,8 mln litrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane