PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Sfinks planuje analizę strategii w kontekście planowanego zakazu handlu w niedziele

Autor: PAP 19 października 2016 11:13

Sfinks Polska zapowiada analizę strategii w kontekście zmieniającego się otoczenia prawno-rynkowego, w tym planowanego zakazu handlu w niedziele. Spółka nie spodziewa się jednak, by wpływ zakazu na jej sprzedaż był bardzo negatywny - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji.

REKLAMA

"Ze względu na zmieniające się przepisy mocno analizujemy strategię na najbliższe lata. Jeśli wprowadzony zostanie zakaz handlu w niedziele, to musimy przemyśleć, czy strategia nie powinna ulec zmianie. Już ograniczamy liczbę restauracji w centrach handlowych" - powiedział prezes Sfinksa Sylwester Cacek.

Poinformował, że spółka zrezygnowała m.in. z inwestycji w CH Krupówki w Zakopanem w związku z opóźnieniem uruchomienia galerii.

Około połowa restauracji w sieci spółki działa w centrach handlowych.

"Niedziela jest w naszych restauracjach drugim dniem sprzedaży, po sobocie. Sprzedaż w niedziele w centrach handlowych to ok. 22 mln zł, ale ok. 2 mln zł stanowi sprzedaż restauracji franczyzowych. Z naszych restauracji te, które mają osobne wejścia albo działają w centrach, gdzie jest kino generują ok. 8 mln zł. Z analiz spółki wynika więc, że ryzyko dotyczy maksymalnie ok. 11 mln zł sprzedaży, czyli możemy stracić 6 proc. sprzedaży" - powiedział wiceprezes Jacek Kuś.

Wskazał jednocześnie, że można się spodziewać wzrostu sprzedaży w pozostałe dni tygodnia, tak jak to było na Węgrzech, zwłaszcza, gdyby wydłużone zostały w tych dniach godziny pracy galerii handlowych.
Dodatkowo, według przewidywań spółki, na zakazie skorzystać powinny restauracje miejskie, wolnostojące.

"Według naszych przewidywań efekt pewnie będzie zbliżony do zera, jeśli chodzi o wynik, a w długim terminie może być nawet pozytywny. Nie spodziewamy się bardzo negatywnych efektów" - ocenił Kuś.

"Podchodzimy spokojnie do zapowiedzi o zakazie handlu w niedziele, ale nie wiemy, jaki będzie ostateczny kształt ustawy. Prowadzimy analizy" - powiedział prezes Cacek.

Wśród planowanych na kolejne miesiące działań prezes wymienił także uruchomienie usługi delivery w około połowie sieci oraz wprowadzenie oferty grupowej.

Sfinks Polska zarządza siecią 113 restauracji, w tym 98 restauracjami Sphinx, 12 restauracjami Chłopskie Jadło, 2 restauracjami WOOK i pubem Bolek w Warszawie.

Jeszcze w tym roku planowane jest otwarcie trzech nowych restauracji: dwóch lokali Sphinx w Poznaniu i w Warszawie oraz jednego Chłopskiego Jadła we Wrocławiu. Spółka uruchomi też po dużym remoncie lokal Sphinx w Poznaniu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA