Sfinks po 9 miesiącach miał przychody na poziomie 128 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2012 14:54

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, po trzech kwartałach 2012 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza obroty na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku 2011. Jednocześnie Sfinks zanotował wzrost zysku brutto na sprzedaży. o 9 miesiącach br. wyniósł on 13,3 mln zł wobec 7,2 mln zł rok wcześniej. Taki wynik oznacza poprawę rentowności sieci o 85 proc. rdr.

Największą dynamikę wzrostu obrotów zanotowało Chłopskie Jadło. Sprzedaż tych restauracji od lipca do września 2012 r. zwiększyła się o 10,4 proc. w stosunku do takiego samego okresu 2011 r. Wynika to przede wszystkim ze zmian wdrożonych w I półroczu tego roku zarówno w zakresie oferty, jak i wystroju Chłopskiego Jadła. Wzrost sprzedaży w trzecim kwartale rok do roku zanotowała też sieć Sphinx. W jej przypadku dynamika obrotów wyniosła 2,5 proc.
Po dziewięciu miesiącach 2012 r. skonsolidowany wynik netto ukształtował się na poziomie (-)9,1 mln zł, co oznacza jego poprawę o 0,8 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Natomiast w samym trzecim kwartale 2012 r. skonsolidowany wynik netto wyniósł (-) 0,9 mln zł, poprawiając się o 50% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011.
- Na ukształtowanie wyniku netto miały wpływ inwestycje w marketing i działania prosprzedażowe. Nadal jednak największy udział w notowanej przez Sfinksa stracie mają obciążenia odsetkowe z tytułu kredytów oraz amortyzacja. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu zysku brutto ze sprzedaży o 85 proc. i nadal będziemy konsekwentnie realizować strategię poprawy efektowności i zyskowności sieci - mówi prezes Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Na koniec września 2012 r. w ramach sieci Sfinksa w Polsce działały 53 restauracje franczyzowe, 43 restauracje zarządzane przez operatorów oraz 12 zarządzanych bezpośrednio przez spółkę. W ciągu dziewięciu miesięcy roku 2012 uruchomiono siedem nowych restauracji Sphinx, a już w IV kwartale br. miało miejsce otwarcie nowej restauracji, w Rzeszowie. W toku są prace inwestycyjne dotyczące kolejnych lokali.
- Bardzo duży nacisk kładziemy na to, by wszystkie nowe inwestycje miały realny potencjał osiągnięcia oczekiwanych przez nas wyników. Z podobną konsekwencją podchodzimy do restauracji obecnych w sieci. Jednocześnie zwiększone zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców oraz obserwowana podaż nieruchomości komercyjnych pozwala nam starannie dobierać oferty - komentuje Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 93 restauracji Sphinx (segment casual dining), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane