Sfinks poprawia rentowność, ale nadal na minusie

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2012 10:45

Grupa Kapitałowa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w I kwartale 2012 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,01 mln zł, co oznacza poziom zbliżony do I kwartału ubiegłego roku kiedy zanotowano 41,02 mln zł obrotów.

Pierwsze trzy miesiące 2012 r. to także dalsza poprawa rentowności sieci restauracji. W tym okresie zysk brutto na sprzedaży wzrósł o ponad 60%, tj. do 3,7 mln zł w stosunku do 2,3 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2011 r.

Spośród sieci zarządzanych przez Sfinks Polska największą dynamikę w I kwartale 2012 r. zanotował WOOK, gdzie sprzedaż gastronomiczna wzrosła o 8,7 proc. Na drugim miejscu jest największa w Polsce sieć restauracji casual dining, czyli Sphinx, w której obroty z tytułu sprzedaży gastronomicznej od stycznia do marca 2012 r. zwiększyły się o 1,5 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Z kolei sieć Chłopskie Jadło utrzymała po pierwszych trzech miesiącach roku dynamikę przychodów ze sprzedaży gastronomicznej na poziomie obrotów z I kwartału 2011 r.

Poza stabilnymi wynikami sprzedażowymi oraz poprawą marży osiągniętą przez restauracje w okresie od stycznia do marca 2012 r., Grupa zanotowała wynik operacyjny na poziomie (-) 1,5 mln zł oraz wynik netto w wysokości (-) 3,3 mln zł.

Kolejne miesiące dla sieci Sfinks Polska to m.in. prace związane z wprowadzaniem zmian w sieci Chłopskie Jadło. Będą one dotyczyły zarówno wyglądu restauracji, jak i oferty. - Oprócz nowych szyldów i innych elementów graficznych odświeżony zostanie także wystrój lokali oraz wprowadzona nowa karta dań. Chcemy zaproponować tradycyjną domową kuchnię w lżejszej postaci, serwowaną we wnętrzach, które w bardziej nowoczesny sposób nawiązują do polskich motywów ludowych - komentuje Sylwester Cacek.

Spółka zamierza też wprowadzić pewne zmiany w ofercie sieci Sphinx, które będą obowiązywały w czasie nadchodzących mistrzostw piłkarskich. Jednocześnie Sfinks prowadzi działania inwestycyjne dotyczące tej sieci. Aktualnie w przygotowaniu znajdują się 4 otwarcia, które mają dojść do skutku do lipca tego roku.

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami, w tym siecią 91 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 8 restauracjami WOOK (segment casual dining). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane