Sieć Carrefour express chce rosnąć nie tylko organicznie

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2011 12:24

Sieć Carrefour express chce rosnąć nie tylko organicznie

-Carrefour express w ciągu 2 lat stanie się marką ogólnopolską i ma szanse stać się najbardziej lubianym konceptem sklepu osiedlowego - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska w wywiadzie dla portalu dlahandlu.pl.

Gdzie Carrefour widzi swoje miejsce na rynku franczyzowym?
Carrefour widzi się w roli lidera, bo starania o rozwój sieci franczyzowej zaczęliśmy stosunkowo wcześnie, zauważając nasilające się trendy. O ile obecnie liczba sklepów franczyzowych pod szyldem Carrefour express nie gwarantuje firmie wysokiej pozycji na liście, to fakt rozpoczęcia inwestycji w ten segment w odpowiednim momencie, pozwala nam myśleć o roli lidera w perspektywie kilku lat. We wszystkich krajach, w których Carrefour wszedł w ten format notujemy dobre wyniki i wysoką pozycję na rynku, liczoną liczbą sklepów i udziałami w rynku. W Polsce jesteśmy na początku tej drogi. Trudno odnosić się do pozycji konkurentów, ale na pewno w głównej piątce będą gracze rynkowi, którzy zaczynali inwestycje na tym rynku najwcześniej i przygotowywali się do prowadzenia tego konceptu od dawna. Porównując nasze liczby sklepów z innymi franczyzodawcami oczywiście musimy stwierdzić, że na razie nie mamy zbyt dużej liczby placówek, ale mówimy o rozwoju w perspektywie kilku lat. I za parę lat chcemy mieć silną pozycję.
Czy Carrefour myśli tylko o rozwoju organicznym, czy także o umacnianiu swojej pozycji przez przejęcia innych podmiotów?

Analizujemy rynek pod tym kątem i rozważamy możliwość przyłączania czy też współpracy z już zorganizowanymi sieciami. Rozważamy możliwości wzrostu nie tylko sklep po sklepie, ale także przez przyłączanie większych organizmów. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku specyfiki działalności sieci franczyzowych trudno mówić o akwizycji w dosłownym sensie, bo to nie jest zorganizowany jeden podmiot. Po „kupieniu" sieci franczyzowej nadal trzeba wykazać się siłą przekonywania, aby dany partner, obecny w przejętej sieci, zdecydował się przyjąć logo Carrefour express. Nie chcę składać żadnych deklaracji, dotyczących możliwych transakcji na tym polu w tym roku. Mogę jedynie zaznaczyć, że staramy się być aktywni i rozmawiamy z kilkoma podmiotami na ten temat.

fragment wywiadu z Francois Vincentem, odpwiedzialnym za rozwój franczyzy w sieci Carrefour

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane