REKLAMA
REKLAMA

Sieć Dino powiększyła się w 2016 roku o 117 sklepów

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2017 10:14

Sieć Dino powiększyła się w 2016 roku o 117 sklepów Fot. mat. pras. Dino

W 2016 roku sieć sklepów Dino (należąca do Grupy Dino), jedna z najszybciej rozwijających się sieci proximity w Polsce, powiększyła się o kolejne 117 placówek (wobec wzrostu o 101 punktów sprzedaży w 2015 roku). Tym samym według stanu na 31 grudnia 2016 roku sieć Dino liczy łącznie 628 sklepów wobec 511 rok wcześniej.

REKLAMA

 

Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii Grupy Dino. Grupa planuje dalszy rozwój zarówno poprzez zagęszczanie sieci w zachodniej części Polski, w której już jest obecna, jak i poprzez stopniową ekspansję na północ i wschód kraju.

Według raportu Roland Berger, Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniego rocznego wzrostu liczby sklepów latach 2010-2015. W okresie tym sieć sklepów Dino była także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby nowo otwieranych sklepów.

W latach 2013-2015 sieć Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie, co dało nam pozycję najszybciej rozwijającej się sieci supermarketów proximity według średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów. W 2016 roku sieć naszych sklepów powiększyła się o kolejne 117 placówek. Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce. Rozwijamy się jednak nie tylko poprzez wzrost liczby sklepów - bardzo dużą wagę przywiązujemy także do wzrostu sprzedaży like-for-like, czyli w porównywalnych sklepach. Obecnie, w naszej opinii, wskaźnik LfL sieci Dino należy do jednych z najwyższych na rynku – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Pierwszy supermarket Dino został otwarty w 1999 roku. Od tego czasu sieć dynamicznie się rozrastała – od 111 sklepów w 2010 roku, do 628 sklepów na koniec 2016 roku. Supermarkety Dino zlokalizowane są w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, świętokrzyskim, małopolskim i pomorskim. Sklepy Dino są zaopatrywane przez trzy centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim i Jastrowiu.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Grupa oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach dyskontowych w Polsce. Jednym z najważniejszych aspektów, które odróżniają Grupę od sieci dyskontowych jest posiadanie stoisk mięsnych z obsługą w każdym sklepie. Wysokiej jakości mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny z Grupy Dino.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Właścicielem 51% akcji jest założyciel Spółki, Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors. Na koniec 2016 roku Grupa Dino zatrudniała 10,8 tys. osób.




WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,66

  • Śr

    3,24

  • Min

    2,20

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12482

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA