PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieci drogeryjne i dyskonty rosną w siłę

Autor: wyborcza.biz 21 czerwca 2011 10:56

Według Agaty Lewandowskiej, analityka handlu detalicznego w firmie Nielsen, w ubiegłym roku najszybciej, bo o 12 proc. powiększały liczbę sklepów sieci chemiczne - czytamy w wyborczej.biz.

Mają już 20 proc. udziałów (wartościowo) w rynku drogeryjno-chemicznym. Nowe placówki otwiera głównie Rossmann - teraz ma ok. 550 sklepów. Na koniec roku chce ich mieć 620, za trzy lata ok. tysiąca. Sektor wydaje się na tyle perspektywiczny, że własne drogerie o nazwie Hebe zaczęła otwierać także Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel Biedronki.

Coraz silniejsze są dyskonty - wzrost o 8 proc. Mają już 18,3 proc. obrotów w rynku spożywczym (w stosunku do zeszłego roku wzrost o 3,3 pkt proc.) i 14,1 proc. w chemicznym (wzrost o 2,6 pkt proc.). Tempo narzuca Biedronka - w tym roku chce powiększyć sieć o 200 placówek (obecnie ma 1650), oraz Lidl, który według serwisów branżowych chce w tym roku otworzyć ok. 70 nowych sklepów (ma ok. 400) - czytamy w wybirczej.biz.

Wzrosła też - o 5,6 proc - liczba supermarketów. Mają już 17,4 proc koszyka spożywczego i 14,6 chemicznego. Wielkie sieci wchodzą nawet w segmenty do tej pory zarezerwowane dla rodzimego handlu, np. delikatesy. Tesco uruchamia nowy format o nazwie "Tesco Supermarket", który ma być konkurencją dla Piotra i Pawła, Almy oraz Bomi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane