Sieci gotowe na walentynki. To okazja w martwym sprzedażowo miesiącu

www.portalspozywczy.pl 12 lutego 2016 17:32

Walentynki to pierwsza okazja po Bożym Narodzeniu, kiedy sektor handlowy może liczyć na zwiększenie zysku. Wystrój sklepów oraz rodzaj eksponowanych artykułów może pomóc pobudzić emocje, które skłonią do wydania więcej pieniędzy niż nabywca planował - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Edward Korbel, ekspert badań SW Research.

 

Z ankiety PAYBACK Opinion Poll wynika, że ponad połowa Polaków (57 proc.) obchodzi święto zakochanych. 86 proc. planuje ofiarować najbliższym drobiazg. Najpopularniejsze są kwiaty, słodycze i biżuteria dla pań oraz perfumy, słodycze i płyty dla panów.

Polacy odwiedzają więc sklepy i sieci handlowe, a te, jak co roku, przygotowują specjalną ofertę, licząc na pierwsze większe zyski po okresie Bożego Narodzenia.

– Walentynki to pierwsza masowa okazja prezentowa dla handlu po Bożym Narodzeniu. Święto to, o tak krótkiej tradycji, pokochała większość Polaków, a szczególnie Polek. To naprawdę trudny moment dla panów, gdyby zapomnieli o choćby małym upominku. Zatem z korzyścią dla handlu możemy używać swego rodzaju presji społecznej, a ta jest drogą do otwarcia ich portfeli. Szczególnie w połączeniu z emocjonalnymi korzyściami z zakupu dobrego prezentu. A prezent dobry to jednak markowy, droższy, lepiej wyrażający gorące uczucia do ukochanej, żony, narzeczonej. Wystrój sklepów oraz rodzaj eksponowanych artykułów może świetnie pomóc pobudzić emocje, które skłonią do wydania więcej pieniędzy niż nabywca planował – tłumaczy Edward Korbel, ekspert badań SW Research.  

Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry również przyznaje, że walentynki są doskonałą okazją dla handlu.

 – Walentynki stały się w ciągu ostatniej dekady bardzo popularne, głównie wśród osób młodych, mieszkających w miastach. Jest to czas miłej zabawy i wręczania większych prezentów lub drobnych upominków. To również świetna okazja dla sieci handlowych w martwym sprzedażowo miesiącu, jakim jest luty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Agnieszka Górnicka. 
  
Dodaje, że w branży spożywczej przygotowuje się produkty w specjalnych walentynkowych opakowaniach – są to m.in słodycze, wina i inne zestawy prezentowe.

Więcej: portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane