PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieci handlowe będą inwestowały we własną produkcję

Autor: Puls Biznesu 19 sierpnia 2016 09:25

Jeronimo Martins Polska uruchomił niedawno fabrykę zup, którymi będzie zastępował te zamawiane na zewnątrz. To nie pierwszy przypadek budowy przez sieć handlową własnego zaplecza produkcyjnego - czytamy w Pulsie Biznesu.

Niedawno portugalskie media informowały o planach uruchomienia mleczarni Jeronimo Martins na rodzimym rynku. Przez dłuższy czas zagrożeni czuli się przetwórcy mięsa - gdyż po rynku krążyła plotka, że JMP kupuje jednego z branżowych producentów. Nic takiego się jednak nie stało.

Działania Biedronki nie są odosobnione. Aktywa produkcyjne ma również jej główny dyskontowy konkurent - Lidl. Sieć posiada np. fabrykę czekolady w Niemczech.

Marki własne dla dyskontów stanowią fundament, choć szczyt ich popularności może być już za nami. Według firmy badawczej Iri, w całej Europie udział marek własnych w sprzedaży artykułów szybkozbywalnych w ubiegłym roku spadł z 38,9 do 38,3 proc. Na samodzielną produkcję żywności decydują się nie tylko dyskonty, tradycyjnie walczące o jak najniższe ceny. Sił próbują też supermarkety — własne wędzarnie ma większość sklepów Intermarche w Polsce.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane