PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieci handlowe częściej promują jabłka w gazetkach

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2014 09:52

Według analizy gazetek promocyjnych, sporządzonej przez agencję badawczą ABR SESTA, wzrosła promocja jabłek w sieciach handlowych. Jednocześnie spadają ich ceny.

W sierpniu br. nastąpił wzrost promocji jabłek w sieciach handlowych. Tendencja ta widoczna była szczególnie po ogłoszeniu przez Rosję embarga na te właśnie owoce. Najczęściej promowane były one przez Carrefour (aż 10 promocji w sierpniu) oraz Leclerc (7 promocji). Wśród polskich sieci jabłka najczęściej promowała Chata Polska. - Sieci handlowe wykorzystały fakt, że media nagłośniły akcję dotycząca jedzenia jabłek przez Polaków po tym, jak nasz wschodni sąsiad wstrzymał ich sprowadzanie. Jednak w swojej komunikacji do klientów w żaden sposób nie odnosiły się do embarga, stawiając nacisk na fakt, że krajem ich pochodzenia jest Polska, mówi Marcin Dobek z ABR SESTA.

Średnia cena promocyjna 1kg jabłek spadła z 2,62 zł. w sierpniu 2013 roku do 1,59 zł w sierpniu 2014 roku. Najtaniej można je było kupić w Leclerc, w cenie 0.89 gr/kg. We wrześniu br. tańsze jabłka sprzedawane były w Biedronce (0,95 zł/kg) oraz Simply Market (0,89 zł/kg). W cenie poniżej 1 zł jabłka były jeszcze promowane w sieciach Aldik oraz M&L Delikatesy. Cena najdrożej sprzedawanych jabłek wynosiła w sierpniu br. 1,99 zł/kg.
W sierpniu br. sieci handlowe bardziej intensywnie od jabłek promowały jedynie winogrona. Natomiast zdecydowanie rzadziej nektarynki i brzoskwinie, mimo że ich cena spadła odpowiednio z ok. 4 zł za 1 kg do 3 zł za 1kg (dla obydwu produktów).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane