REKLAMA
REKLAMA

Sieci handlowe muszą dostosować infrastrukturę, by konkurować w e-commerce

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 30 grudnia 2013 20:58

Sieci handlowe muszą dostosować infrastrukturę, by konkurować w e-commerce

Dynamiczny rozwój internetowego handlu na całym świecie skłania sieci handlowe do przywiązywania większej wagi do tego, jak i kiedy przesyłki z ich produktami trafią do adresatów. Raport Jones Lang LaSalle pokazuje, jak poszczególne rynki na świecie rozwijają swoją infrastrukturę logistyczną, by sprostać lokalnym warunkom i potrzebom konsumentów.

REKLAMA

- Globalna ekspansja sieci handlowych kojarząca się z tworzeniem nowych sklepów na najdroższych ulicach, takich jak nowojorska 5 Aleja albo Pola Elizejskie w Paryżu, teraz oznacza również uruchamianie wyspecjalizowanych magazynów, punktów odbioru paczek i sortowni. 39% światowej populacji ma dziś dostęp do Internetu, nic dziwnego zatem, że preferencje klientów dotyczące zakupów w sieci są coraz bardziej zglobalizowane. Sprzedawcy używają nowego typu rozwiązań, by poradzić sobie z dostawami i zapotrzebowaniem przy uwzględnieniu lokalnych warunków - mówi Craig Meyer, President of Industrial, Jones Lang LaSalle.
Gwałtowny wzrost udziału w rynku
Światowa e-sprzedaż rośnie w bardzo dużym tempie stanowiąc obecnie 4% całej światowej sprzedaży. Co więcej, w latach 2007-2012 jej roczny wzrost utrzymywał się na poziomie 14,8%. Dla porównania całkowita światowa sprzedaż w tym samym okresie rosła o 0,9%.
- Mimo, że infrastruktura dla handlu internetowego w krajach rozwijających się jest mniej zaawansowana w porównaniu do krajów rozwiniętych, to właśnie te kraje mają w perspektywie możliwie największe wzrosty sprzedaży. W rezultacie, w ciągu najbliższych pięciu i więcej lat oblicze handlu internetowego bardzo się zmieni - dodaje Meyer.
Do 2017 roku najwyższy wzrost sektora e-handlu zostanie odnotowany w Indonezji, Chinach, Indiach i Meksyku. Stany Zjednoczone i Wielka Brytania mogą również liczyć na duże wzrosty.
- Sieci mają dylemat związany z planami ekspansji. Nie wiedzą, czy inwestować w rozwijających się krajach ze słabiej rozwiniętą infrastrukturą, w których zysk z inwestycji przyjdzie nie wcześniej niż po kilku latach, czy skoncentrować się na dojrzałych rynkach, z dobrą infrastrukturą, ale silną konkurencją - mówi Kris Bjorson, Head of Retail E-commerce Distribution, Jones Lang LaSalle.
E-handel na rynkach rozwiniętych: wygoda podstawowym czynnikiem rozwoju łańcucha dostaw
W krajach rozwiniętych, wielokanałowa strategia sprzedaży jest podstawowym czynnikiem zmiany w modelach logistycznych e-handlu. W takim modelu sprzedaży, który łączy kanały takie jak sklepy, sieć lub urządzenia mobilne, konsumenci mogą wybrać najbardziej wygodny dla nich sposób zamawiania, odbioru i zwrotu zamówień. Modele te różnią się w zależności od lokalizacji.W Wielkiej Brytanii i innych rozwiniętych rynkach najszybciej rozwija się sprzedaż w modelu "kup on-line i odbierz", jako że klienci preferują odbiór osobisty niż dostawę do domu.Niemcy są drugim największym europejskim rynkiem e-handlu, jeśli chodzi o obroty. Wysoka sprzedaż wygenerowała popyt graczy stricte internetowych na wielkie centra logistyczne.Wraz ze rozwojem australijskiego segmentu e-handlu i zwiększeniem automatyzacji będzie rosła popularność wyspecjalizowanych projektów nieruchomościowych. Rośnie także segment paczkomatów oraz firm oferujących różne formy dostawy.Szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych 30% popytu na wielkopowierzchniowe magazyny jest generowanego przez e-handel. Wokół największych miast powstały wielkie centra logistyczne skupiające się na obsłudze e-commerce.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA