Sieci handlowe muszą od nowa zdefiniować swoją strategię

www.portalspozywczy.pl 6 października 2014 20:14

Większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

Jesteśmy na takim etapie rozwoju polskiego rynku, że większość graczy musi zdefiniować swoją strategię. Muszą określić gdzie chcą być na tym rynku i czym chcą się wyróżnić na tle konkurencji. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym trzeba znaleźć miejsce dla siebie. To już się dzieje. Wszystko zależy od tego jaką grupę konsumentów firmy chcą ściągnąć do swoich sklepów. Niektóre sieci stawiają na ściągnięcie konsumentów zainteresowanych zakupem produktów dla dzieci, inne na konsumentów zainteresowanych chemią/detergentami i wyposażeniem dla domu, a jeszcze inni będą mocno podkreślać ofertę produktów świeżych, czy lokalnych. To wszystko zależy od oferty i tego, co sieć chce zakomunikować, aby ściągnąć klienta do swoich sklepów.
Wydaje się, że produkty świeże są bardzo popularnym pomysłem na "wyróżnienie się z tłumu". Biedronka działa w wersji fresh focus, Lidl promuje "Ryneczek Lidla" z bogatą ofertą warzyw i owoców, a Tesco od kilku miesięcy chce być bardziej "świeże" niż obaj dyskonterzy razem wzięci? Produkty świeże to już mainstream?
Produkty świeże, to produkty po które najczęściej chodzimy do sklepów. Warto zauważyć, że Polacy bardzo chętnie chodzą po tego rodzaju produkty do sklepów specjalistycznych, czy to po mięso, pieczywo, czy warzywa i owoce. To kategorie, które kupujemy nawet kilka razy w tygodniu, więc duże sieci chcą za pomocą tych produktów zwiększyć liczbę wizyt klientów w sklepach. Chcą stać się sklepami na codzienne zakupy. Świeżość jest podkreślana przez większość graczy na polskim rynku detalicznym i jest to, obok cen, drugi taki czynnik, który sieci chcą zakomunikować w przypadku swojej oferty. Cenę, jak i świeżość komunikuje większość sieci, dlatego operatorzy muszą znaleźć niszę. Dla jednych będą to produkty premium, dla innych produkty lokalne, importowane, czy towary eko i bio. Obok ceny i świeżości detaliści będą szukali sposobów odróżnienia się od konkurencji.
Czy w związku z tymi trendami widać istotny wzrost sprzedaży produktów świeżych w sieciach handlowych?
Na przestrzeni ostatniego roku świeża żywność notuję lepszą dynamikę sprzedaży od całego koszyka zarówno w hiper jak i supermarketach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane