PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieci handlowe nie mają pomysłu na ciekawą ekspozycję pieczywa

www.portalspozywczy.pl 8 maja 2015 14:02

- W sklepach sieci handlowych pieczywo jest eksponowane niedbale, a przecież przemyślany merchandising zwiększa sprzedaż - ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Sklepy w Polsce poszukują własnych modeli i standardów sprzedaży pieczywa. We wszystkich sklepach w kraju dostępne jest pieczywo kategorii ekonomicznej, średniej i premium, w bardzo różnych proporcjach. Zdaniem Piętki, modele wybierane przez sieci handlowe są często do siebie bardzo podobne, biorąc pod uwagę sposób ekspozycji produktów, rodzaj dostępnego asortymentu, a także ceny produktów na półce.

Przedstawiciel Akademii Wypieków tłumaczy, że uwaga sieci handlowych, jeśli chodzi o pieczywo, skupia się na trzech obszarach: na kupowaniu produktów po maksymalnie niskich cenach od piekarni, na stałym monitorowaniu konkurencji oraz na naśladowaniu rozwiązań, które sprawdzają się u liderów rynku.

W ocenie Andrzeja Piętki, politykę największej otwartości, przyjazną do wprowadzania nowości piekarniczych i ciastkarskich, prowadzi sieć Auchan. Może to robić sprawniej od innych, gdyż posiada własne małe piekarnie i cukiernie przy halach sprzedażowych.

- Firma Auchan kreuje trendy produktowe i jest otwarta na zrównoważoną współpracę z uznanymi regionalnymi piekarniami. Po widocznej pracy nad asortymentem pieczywa żytniego, w Auchan widać teraz produkty linii "włoskiej", z ziołami i naturalnymi składnikami. Auchan potrafi zaskoczyć ciekawymi rozwiązaniami sprzedażowymi i ma swoją logikę ułożenia pieczywa na półce - komentuje Piętka.

Przedstawiciel Akademii Wypieków chwali także działania Lidla związane z rozwojem oferty piekarniczej. Zdaniem Piętki, to właśnie niemiecki dyskonter oraz Auchan są sieciami wyznaczającymi trendy na rynku polskim, a przez to są chętnie podglądane przez konkurencję.

- Za sukcesem sprzedaży "piekarni Lidla" kryje się przemyślana strategia ekspozycji produktów, dopracowywany ciągle koncept piekarniczy i skuteczny marketing - argumentuje Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane