Sieci handlowe oczami Polaków - największym zaufaniem cieszą się Biedronka, Lidl i Kaufland

Autor: www.dlahandlu.pl 31 maja 2016 12:57

Sieci handlowe oczami Polaków - największym zaufaniem cieszą się Biedronka, Lidl i Kaufland fot. shutterstock

Dyskonty cieszą się najlepszym wizerunkiem wśród polskich konsumentów. Według 45% ankietowanych, sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Kaufland kojarzą się znacznie lepiej niż drugie w zestawieniu sklepy osiedlowe (19%).

Zaufanie Polaków względem sklepów wielobranżowych to, jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication, wypadkowa kilku składników, takich jak poziom obsługi klienta, ceny oraz funkcjonujące programy lojalnościowy. Aż 40% Polaków stwierdza, że trudno im ocenić czy strategia sklepów jest względem nich uczciwa.

Zdaniem ankietowanych zdecydowanie najlepszy wizerunek mają dyskonty. Według 45% pytanych, sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Kaufland kojarzą się znacznie lepiej niż drugie w zestawieniu sklepy osiedlowe (19%). Dopiero na trzecim miejscu pod kątem wizerunkowym, konsumenci wskazali supermarkety oraz hipermarkety. Sieci Auchan, Carrefour czy Tesco postrzegane są pozytywnie pod względem tzw. Corporate Image przez 16% zapytanych.  

Jako trzy najbardziej godne zaufania marki sieci handlowych, uczestnicy badania wskazali Biedronkę (65%), Lidl (48%) oraz Kaufland (35%). Sklepy należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins stoją na czele najchętniej odwiedzanych.

Prawie połowa pytanych w badaniu stwierdziła, że na przestrzeni ostatnich kilku lat, nastąpiła poprawa w podejściu sklepów do klienta. Przeszło ¼ Polaków twierdzi, że nie dostrzega żadnej zmiany ze strony sklepów w zachowaniu względem konsumentów.  Jedynie dla 12% badanych nastawienie supermarketów wobec klientów uległo pogorszeniu. Odzwierciedlenie tych wyników, można zauważyć przy pytaniu o zaufanie Polaków do sieci handlowych. Na pytanie „Czy Twoim zdaniem supermarkety są uczciwe, czy nieuczciwe wobec swoich klientów?” najczęściej wskazywaną odpowiedzią było „nie wiem/ trudno powiedzieć”. Może to sugerować, iż polityka marketów nie jest wystarczająco przejrzysta dla klientów, w związku z tym, Polacy nie są w stanie ocenić czy sklepy są faktycznie względem nich uczciwe.

- Jak wskazują badania, około 40% Polaków nie jest w stanie ocenić wiarygodności sklepów. Jest to wskazówka, szczególnie dla marketów i dyskontów, oznaczająca, że sieci handlowe powinny postawić na przejrzystą i klarowną politykę komunikacyjną. Dzięki temu, sklepy mogą zdecydowanie zyskać wizerunkowo – rekomenduje Agnieszka Kozak z Procontent Communication.

Statystyczny Polak na środki pierwszej potrzeby przeznacza około 1/3 swoich miesięcznych zarobków. Aż 78% ankietowanych stwierdziło, iż w ostatnim czasie nie zmieniło sklepu, w którym kupują produkty tzw. pierwszej potrzeby. 50% wszystkich pytanych, jako odpowiedź na pytanie o powody zmiany miejsca robienia zakupów, wskazała „atrakcyjną ofertę innego sklepu”.

Raport pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” został przygotowany przez zespół Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez  ARC – Rynek i Opinie.

  • klient 2016-05-31 23:26:30

    Ja do Biedronki nie mam w ogóle zaufania. Chciałbym zauważyć, że sklep w Wągrowcu przy Kasprowicza ma fatalną obsługę.

  • PK 2016-05-31 13:49:28

    Simply (gr. Auchan) notorycznie kantuje - inna cena na półce, inna przy kasie. W innych sklepach, np. Carrefour to się zdarza, ale rzadziej. W Piotrze i Pawle, i Żabce gdzie kupuję najczęściej, bardzo rzadko.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane