Sieci handlowe odpowiadają za 45,3 proc. przychodów ze sprzedaży Seko

www.portalspozywczy.pl 28 sierpnia 2015 15:09

Seko zwiększyło przychody ze sprzedaży towarów i usług o 11 proc. do 54,4 mln zł - wynika z raportu za pierwsze półrocze roku 2015 opublikowanego przez spółkę.

Przychody ze sprzedaży produktów i usług stanowiły łącznie 88,3 proc. całości przychodów ze sprzedaży. 

Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły w pierwszym półroczu 7,2 mln zł i były o niemal 25 proc. niższe niż przed rokiem.

Główną grupę odbiorców Seko stanowią sieci handlowe, w tym hipermarkety, supermarkety, sklepy dyskontowe oraz sieci sklepów małopowierzchniowych - w pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży do tej grupy wyniosły 24,6 mln zł, co stanowi wzrost o 12 proc. względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Sieci handlowe odpowiadają za 45,3 proc. przychodów ze sprzedaży Seko.

Spółka dostarcza produkty także pod marką własną sieci, choć głównie produkuje pod marką "Seko". Produkty Seko występujące pod marką własną sieci obecne są m.in. w Lidu oraz Biedronce, ale także w niektórych sieciach super i hipermarketów. 

Odbiorcy hurtowi są drugą po sieciach handlową grupą w strukturze przychodów Seko. W minionym półroczu odpowiadali oni za 21,4 mln zł przychodu, tj. 39,4 proc. Stanowi to wzrost o 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. 

Odbiorcy indywidualni - stacje paliw odpowiadają za 10,5 proc. (5,689 mln zł), a punkty i sklepy detaliczne za 4,8 (2,629 mln zł) całości przychodów ze sprzedaży krajowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane