REKLAMA
REKLAMA

Sieci handlowe: Podatek obrotowy uderzy nie tylko w duże sieci, ale także w małe sklepy

www.portalspozywczy.pl 5 września 2015 10:33

Wprowadzenie podatku obrotowego dla sieci handlowych uderzy bezpośrednio w dostawców oraz konsumentów. Nowa danina publiczna może w dłuższej perspektywie doprowadzić nawet do bankructw mniejszych sklepów a także małych i średnich dostawców – ostrzegają eksperci.

REKLAMA

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że koszty wprowadzenia nowego podatku poniosą nie tylko sieci i klienci, ale także transport, logistyka oraz mali i średni dostawcy.

- Sieci będą musiały optymalizować zakupy i koszty. Na pewno będą cięcia i oszczędności. Optymalizacja oferty spowoduje, że część najmniej rentownych dostawców będzie musiała szukać innego rynku zbytu. Ich odbiorcami będą przede wszystkim małe sklepy. Oznacza to przerzucenie towaru do innego kanału dystrybucji. W małych sklepach powstanie naturalna nadpodaż – przyznaje Juszkiewicz.

Krzysztof Szponder, wiceprezes zarządu Kaufland Polska zwraca uwagę, że trzeba poczekać na więcej informacji dotyczących pomysłu wprowadzenie podatku obrotowego od sieci handlowych. Trudno dziś oceniać, kto w największym stopniu ucierpi na wprowadzeniu podatku. Niemniej w znacznym stopniu uderzy on w branżę spożywczą.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Wypowiedzi ekspertów pochodzą XV Debaty eksperckiej ISBnews pt. „Kto zapłaci za opodatkowanie sieci handlowych?”.

  • hajnel67 2015-09-07 09:42:56

    "Eksperci" zamówieni przez sieci handlowe.

  • no_logo 2015-09-05 11:21:26

    jak małe sklepy przeżyły 3000 sklepów biedy, 1000 rosmanów i poł tysiąca lidlów to przeżyją i to

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA