Sieci handlowe powinny dążyć do lepszej współpracy z branżą mleczarską

Autor: portalspozywczy.pl 17 sierpnia 2010 10:55

Problem braku współpracy pomiędzy przetwórstwem mleczarskim i handlem narasta, ale jego rozwiązaniem nie mogą być minimalne kontrolowane marże handlowe czy też ceny sugerowane - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski z Instytutu Mleczarstwa w Warszawie.

Jego zdaniem nie pozwalają na to nie tylko przepisy unijne chroniące wolną konkurencję, ale też logika rynku. - Rozwiązanie tego pozornego konfliktu będzie możliwe wówczas gdy obie strony zaakceptują partnerstwo jako podstawowe podejście - kanon prowadzenia interesów w łańcuchu dostaw mleczarskich. Takie rozwiązanie stanowi koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta (ECR), wdrażana przez duże sieci handlowe i duże koncerny globalne w wielu krajach - mówi Karol Krajewski.

Jak mówi dr Krajewski, uzyskane tą drogą korzystniejsze i sprawiedliwie podzielone pomiędzy partnerów wyniki handlowe stanowią też podstawę podejmowania decyzji o unowocześnieniu produktu bądź wycofaniu go z rynku i zastąpieniu nowym produktem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane