Sieci handlowe stają się coraz poważniejszym eksporterem

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 28 listopada 2011 09:03

Według szacunków Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), w tym roku wielkie zachodnie sieci wyeksportują z Polski towary warte ponad 4 mld zł czyli o niemal 1 mld więcej niż roik temu - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Za jedną trzecią eksportu sieci handlowych stoi Tesco. Eksport polskich towarów przez sieci wzrasta w szybkim tempie już drugi rok z rzędu. Korzystają na tym zwłaszcza producenci żywności, którzy w 2011 roku wyeksportowali za pośrednictwem sieci towary za niemal 3 mld zł - to około 5 proc. prognozowanego na cały ten rok eksportu produktów spożywczych.

Z wielkich sieci liderem w eksporcie jest Tesco - jedna trzecia całego eksportu sieciowego to sprzedaż właśnie tej sieci. Tesco sprzedaje swoje towary do Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji i na Węgry. Dużymi eksporterami sa także: Metro Group, Biedronka, Lidl i Kaufland.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane