PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Sieci handlowe w Polsce poniosły 970 mln euro strat na skutek kradzieży

Autor: portalspozywczy.pl 19 października 2010 11:08

Sieci handlowe w Polsce poniosły 970 mln euro strat na skutek kradzieży

Straty sieci handlowych w Polsce, wynikające z kradzieży, były równe 1,35 proc. ich przychodów ze sprzedaży - to 20. miejsce na świecie i 9. w Europie jeśli chodzi o wielkość strat detalistów w odniesieniu do obrotów. Wynik co prawda lepszy niż średnia globalna (1,36 proc.) i średnia Europy Środkowej (1,37 proc.) jednak gorszy niż średnia krajów z Europy Zachodniej (1,26 proc.) - wynika z "IV Światowego raportu o kradzieżach w handlu detalicznym" Checkpoint Systems przygotowany przez brytyjski instytut badawczy Centre for Retail Research (CRR).

REKLAMA

W porównaniu z ubiegłym rokiem, detalistom w Polsce udało się obniżyć wielkość strat względem przychodów o 4,9 proc. To szósty wynik w Europie. Tylko w Słowacji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Grecji i Turcji nastąpiło większe ograniczenie strat. To jednak państwa, w których nastąpiły jedne z największych wzrostów kradzieży w ubiegłym roku.

Inwestycje w ochronę i infrastrukturę antykradzieżową opiewały w Polsce na kwotę 237 mln euro. W połączeniu z 970 mln euro strat powstałych z kradzieży daje to całkowity koszt obsługi zdarzeń związanych z kradzieżą w wysokości 1,207 mld euro. W całej Europie koszty przestępczości w handlu detalicznym wyniosły 36,213 mld euro. Tym kosztem obciążeni są uczciwi klienci robiący zakupy w sieciach handlowych - po 140,65 euro na przeciętną europejską godzinę.

Klienci polskich sieci handlowych nadal są jednymi z najuczciwszych w Europie, odpowiadają bowiem za tylko 42,2 proc. strat sieci handlowych. To trzeci wynik na kontynencie, po Słowacji i Rosji. W zeszłorocznym zestawieniu, Polska zajmowała pozycję nr 1, jeśli chodzi o "uczciwość" klientów. Jednocześnie zatrudnieni w sieciach handlowych w Polsce należą do czołówki wśród nielojalnych pracowników. 34,1 proc. całkowitych strat to wynik, który plasuje polskich pracowników na czwartym miejscu w Europie wspólnie z państwami bałtyckimi (Litwa, Łotwa i Estonia sklasyfikowane w raporcie łącznie). Pierwsze trzy miejsca pod tym względem zajmują natomiast kolejno Wielka Brytania, Rosja i Słowacja.

Niepokojącym sygnałem dla zarządzających sieciami handlowymi w Polsce może być również stosunkowo duży udział nieumyślnych wewnętrznych pomyłek. W tej kategorii też znajdujemy się w czołówce kontynentu z prawie 18 proc.-owym udziałem pomyłek w całkowitych stratach handlowców. Jeśli zaś chodzi o kradzieże ze strony nieuczciwych dostawców, znajdujemy się w połowie stawki w Europie. Wynik 6,20 proc. jest dokładnie równy średniej dla całego kontynentu. Pod tym względem prezentujemy się znacznie lepiej niż reszta krajów z naszego regionu. Szczególny problem z nieuczciwymi dostawcami mają kraje bałtyckie, w których odpowiadają oni za blisko 9 proc. strat detalistów. To najwięcej w Europie.

Do badania przystąpiły 1103 sieci detaliczne z 42 państw. Ich łączne przychody ze sprzedaży są równe 873,8 mld USD. W tym roku po raz pierwszy w badaniu uwzględniona została Rosja, a dane jej dotyczące umieszczono w części poświęconej Europie.

Więcej informacji na www.portalspozywczy.pl

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA