Sieci handlowe więcej wydają na reklamę, niż na podatek CIT

Autor: Dziennik Polski 29 października 2014 15:01

W minionym kwartale sieci handlowe działające w Polsce wydały na reklamę ok. ćwierć miliarda zł. Oznacza to, że w skali roku wydatki reklamowe sieci przekroczą zapewne miliard zł. Dla porównania, w całym 2012 r. 20 największych sieci zapłaciło w sumie tylko 633 mln zł podatku dochodowego (CIT) - informuje "Dziennik Polski".

W 2011 r. największe sieci zapłaciły nieco więcej CIT, bo 709 mln zł, mimo że ich przychody były wówczas mniejsze.

Jak napisał "Dziennik Polski", pod względem sprzedaży największe sieci lokują się w czołówce firm w Polsce, obok państwowych koncernów, takich jak Orlen, KGHM lub PGNiG. Natomiast jeśli chodzi o podatki, w miarę solidny CIT płaci jedynie portugalska Biedronka. Rok temu było to 300 mln zł. W stosunku do notowanych nad Wisłą obrotów (7,7 mld euro, czyli 32,5 mld zł) jest to jednak zaledwie 0,9 proc. W 2011 Portugalczycy oddali do budżetu 241 mln zł. Dla porównania, niemieckie Kaufland i Lidl - 0. Francuski Carrefour dostał nawet zwrot - 40 mln zł.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane