Sieci muszą szukać sposób na zwiększanie marży w dobie łowców promocji

www.portalspozywczy.pl 27 czerwca 2014 22:42

Dopóki istnieje jeszcze przestrzeń marżowa, która pozwala na walkę cenowo-promocyjną między sieciami handlowymi w różnych formatach, to walka ta będzie się toczyła. Sądzę jednak, że już w tej chwili widoczne są pewne sygnały, że zostaje ona wyciszana - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol.

Jak zauważa szef Chaty Polskiej, robienie olbrzymiej liczby akcji promocyjnych wypłukuje marże nie tylko w danej kategorii produktów, ale równocześnie obniża marżowość całego sklepu.

- Istnieje zjawisko, dla konsumentów naturalne, a dla właścicieli sklepów troche niepokojącę, że konsument chodzi od sklepu do sklepu i szuka okazji. Dostaje do swojej skrzynki kilka gazetek i na ich podstawie wybiera sobie okazje i przyjeżdża do poszczególnych sklepów tylko i wyłącznie po te produkty, których cena została obniżona - mówi Maćkowiak.

Efekt tego jest taki, że co prawda zawierana zostaje większa liczba transakcji, bo klienci przychodzą i rzeczywiście je realizują, ale zarazem sieć detaliczna sama bardzo obniża swoją marżę i wyraźnie traci na rentowności.

Jak podkreśla prezes Mar-Olu, celem promocji jest, aby klient wchodząc do sklepu kupił nie tylko przecenione produkty, ale dodatkowo kilka innych. Tymczasem wielu konsumentów zachowuje się na odwrót - przychodzi jedynie po te produkty, które są sprzedawane w promocji. Zdaniem Maćkowiaka, zjawisko to w ostatnim czasie się nasila, a sieci handlowe muszą szukać nowych sposobów na to, jak ze sobą konkurować w dobie "łowców okazji".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane