PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieci powoli przechodzą od komunikacji niskiej ceny do komunikacji wartości

Autor: www.dlahandlu.pl 28 września 2016 11:41

Obserwujemy powolne zmiany w grupie konsumentów, którzy w swoich decyzjach zakupowych przestają się kierować wyłącznie ceną, ale coraz większą wartość stanowią dla nich elementy pozacenowe oferty. Oczywiście działania marketingowe i komunikacja firm może te zmiany przyspieszyć, ale nie należy tutaj spodziewać się znaczącej dynamiki - mówi Tomasz Stec, Manager w Simon-Kucher & Partners.

- Sieci starają się dopasować swoją komunikację do oczekiwań konsumentów, ich grup. Polskie społeczeństwo uległo w ciągu ostatnich 25 lat dosyć istotnym zmianom i zmienia się nadal. Wraz z nim zmieniały się sieci handlowe. Warto zadać sobie pytanie czy obecna Biedronka byłaby w stanie wygrać na początku lat 90-tych walkę o klienta ze swoim ówczesnym odpowiednikiem? Prawdopodobnie nie. Konsumenci się zmienili, zaczynają przywiązywać wagę do innych wartości, co wynika z długofalowych trendów. Warto tu z pewnością wymienić ogólnie: starzenie się społeczeństwa, życie w pośpiechu (coraz większą wartość przykładamy do swojego czasu wolnego, ale nadal potrzebujemy produktów on-the-go). W kategoriach spożywczych mamy chęć zdrowego odżywiania się, otwieranie się na nowe smaki/kuchnie, a także odnajdywanie przyjemności z samodzielnego przygotowywania potraw. Poza kategoriami spożywczymi konsumenci zwracają coraz częściej uwagę na to jaki wpływ na środowisko mają produkty które kupują, oraz jakie były warunki wytworzenia/koszty społeczne tych produktów (np. warunki pracy osób przy szyciu odzieży). Do tych długofalowych trendów należy jeszcze dodać zjawiska zupełnie nowe, które zmieniły czasem w istotny sposób siłę zakupową polskich gospodarstw domowych (słynne 500+). Z pewnością grubszy portfel będzie pozwalał na wybór droższych  produktów o wyższej jakości.Oczywiście, z reguły na rynku jest miejsce na sieci dyskontowe, sklepy mainstreamowe i sieci z produktami luksusowymi. Pytanie jednak jaki jest potencjał wolumenowy w w poszczególnych segmentach - zaznacza ekspert.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane