Sieci próbują kupić lojalność polskiego klienta

Autor: wyborcza.biz 19 września 2016 09:04

Największe sieci handlowe przeszły do ofensywy. Bijąc się na promocje, pluszaki, kieliszki, alkohole oraz bony chcą przywiązać do siebie nielojalnego polskiego klienta - pisze wyborcza.biz.

Typowy polski klient z natury jest nielojalny. Jednego dnia robi zakupy w dyskoncie, drugiego - w hipermarkecie, kolejnego - w sklepie na rogu.

Widać, że największe sieci chcą to zmienić. Ostatnie tygodnie to wysyp trików, które mają przywiązać klienta do sieci. Na początku były bony. Miesiąc temu zaczął je rozdawać Kaufland. Za pięciokrotne zakupy za minimum 50 zł można odebrać w kasie bon o wartości 25 zł. W bony wszedł również należący do tego samego właściciela (Grupy Schwarz) Lidl. Tu za zakupy za 100 zł można było dostać bony warte 30 zł. Biedronka za zakupy za 199 zł dała klientom od razu przy kasie 25 zł rabatu. A w ostatni weekend do licytacji włączyło się Tesco. Przy zakupach za 199 zł klienci dostawali 30 zł zniżki.

Czy lojalność klienta da się kupić? Owszem, ale jak wskazują przykłady podobnych akcji z przeszłości - na krótko.

Na pewno rywalizacja między potentatami na polskim rynku handlowym mocno uderzy w średnie sieci i małe sklepiki, które na tle tych dużych graczy staną się jeszcze mniej konkurencyjne.

Więcej na wyborcza.biz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane