Sieci próbują podnieść wartość koszyka

Autor: Gazet Wyborcza/PAP 5 sierpnia 2014 09:07

Żywność tanieje, przychody sieci handlowych się kurczą. Sklepy chcą, aby klient zaczął wkładać więcej do koszyka - informuje "Gazeta Wyborcza".

Z danych GUS wynika, że ceny żywności obniżyły się w czerwcu br. w porównaniu z majem o 0,3 proc. Najbardziej potaniał cukier, owoce, ale też m.in. tłuszcze zwierzęce, ryż, czy pieczywo.
Sieci handlowe próbują podnieść wartość koszyka. A to najłatwiej osiągnąć sprzedając klientowi rzeczy, których zazwyczaj nie kupuje. Z tego powodu kilka lat temu dyskonty mocno weszły w wina. Inne sposoby to np. zestawy albo wielopaki.

Z tego powodu ,ożna się spodziewać poszerzenia oferty sklepów Biedronka a przede wszystkim pojawienia się produktów ze średniej półki oraz marek własnych aspirujących do premium. Dlaczego? Bo na nich można zarobić więcej - są na nich wyższe marże. 

Portugalczycy kalkulują prosto: przeciętny klient Biedronki zostawia w sklepie w trakcie jednych zakupów trochę ponad 30 zł. Ale jeśli dorzuci do tego sushi - oraz butelkę wina - to rachunek się podwoi. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Woyt 2014-08-19 13:24:17

    To tylko marzenia Portugalczyków - w Polsce nie kupuje się wina w Biedronce i nie pija się ich tyle co w Europie Zachodniej...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,35

  • Min

    2,22

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10826

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane