PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Sieci przed świętami stawiają na promocję alkoholi

Autor: Monday News 29 listopada 2016 09:15

Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie liczba publikacji tematycznych. Klienci wymagają bowiem, żeby dla wybranych kategorii, np. Alkoholi czy Zabawek, były tworzone oddzielne gazetki.

REKLAMA

Od 2 listopada do 24 grudnia 2015 roku monitorowano gazetki 180 sieci handlowych. Reprezentowało je m.in. 7 hipermarketów, 25 supermarketów, 10 Convenience, 16 drogerii, 5 sieci dyskontów oraz 5 Cash&Carry. Łącznie przeanalizowano 916 gazetek promocyjnych opublikowanych w ubiegłym roku. Zawierały one ponad 100 tys. modułów promocyjnych. Wyniki z zeszłego roku zestawiono z danymi uzyskanymi w 2014 roku.
– Porównując ze sobą świąteczne gazetki z dwóch lat, można wyraźnie zauważyć, że nie zmieniają się pod względem wyglądu i powielanych w nich treści. Choć na rynku pojawiają się nowe produkty, to w rankingach na najpopularniejsze wciąż wygrywają te same artykuły. Zatem kluczem dla sieci powinno być wyróżnienie się, tj. pokazanie innej ciekawszej oferty – zaznacza Marcin Dobek, wiceprezes instytutu badawczego ABR SESTA.

W dniach 02.11 do 24.12 w latach 2014 i 2015 liczba publikacji, przypadająca na daną sieć, przeważnie była wyższa od średniej za cały rok w danym kanale. Wyjątek stanowiły drogerie. Jak podkreśla ekspert, konsumenci z coraz większą starannością planują zakupy prezentów. Dlatego też, w tym roku można spodziewać się większej liczby gazetek tematycznych, niż w ubiegłych latach. Sieci detaliczne będą dostosowywały się do konkretnych potrzeb klientów, którzy nie chcą już widzieć w jednej gazetce całej oferty produktów spożywczych, dekoracji i jednocześnie zabawek. Oczekują bowiem wyselekcjonowanych komunikatów, dostosowanych do tego, czego poszukują na daną okazję.

– Gazetki świąteczne i tematyczne mają więcej stron i obowiązują dłużej, niż te regularne. Co ciekawe, najobszerniejsze z nich wydają dyskonty, mimo iż w ciągu całego roku prym w tej kwestii wiodą hipermarkety. Wynika to z tego, że dyskonty z reguły na Boże Narodzenie mają bardzo szeroką ofertę produktów niespożywczych oraz inspiracji prezentowych. I praktycznie każdy artykuł, jaki pojawia się w ofercie sklepu, jest dokładnie analizowany i umieszczany w gazetce – mówi Marcin Dobek.

Urodzaj promocji

W swoich publikacjach hipermarkety najwięcej miejsca poświęcają na FMCG, zarówno w okresie przedświątecznym, jak i przez cały rok. Jednak przed Bożym Narodzeniem w 2015 roku Auchan zdecydował się powiększyć o ponad 1/10 powierzchnię dla produktów tej kategorii. Tesco Hipermarkety też mocniej na nie stawiały, redukując przy tym ofertę Non-Food. Jednocześnie poszerzyły asortyment z zakresu Elektro/AGD/RTV.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA