REKLAMA
REKLAMA

Sieci starają się przyciągnąć klientów coraz nowszymi rozwiązaniami technologicznymi

Autor: www.dlahandlu.pl 13 marca 2012 09:33

Sieci starają się przyciągnąć klientów coraz nowszymi rozwiązaniami technologicznymi

Nowa aplikacja na smartfon, wirtualna przymierzalnia czy kody kreskowe, które „wyłapują" przeterminowane towary to najnowsze rozwiązania w które postanowiły zainwestować największe sieci handlowe.

REKLAMA

Handlowi giganci postawili w tym roku na rozwijaniu wielokanałowych strategii sprzedaży. Zgodnie z danymi firmy Deloitte,  kluczowym czynnikiem sukcesu dla handlu ma być umiejętność wykorzystania potencjału urządzeń mobilnych do dostarczania konsumentom jeszcze lepszych wrażeń związanych z zakupami. Takie sieci jak Carrefour, Tesco i Biedronka postawiły pójść tą drogą.

Carrefour uruchomił właśnie aplikację „Moje zakupy w Carrefurze", która jest dostępna na iphonie. Aplikację można pobrać z App Store. Jej funkcjonalności to m.in. szukanie produktu za pomocą słowa kluczowego lub poprzez skanowanie go, automatyczne synchronizowanie zakupów z telefonu komórkowego i koszyka internetowego. Użytkownicy potwierdzają dokonanie zakupu i płacą przy pomocy aplikacji, a zakupy otrzymują do domu.

Tesco, które również mocno inwestuje w nowinki technologiczne, ostatnio postanowiło wprowadzić je do swojej odzieżowej marki F&F tworząc
„wirtualną przymierzalnię 3D". Tesco to pierwszy detalista korzystający z technologii, która jest obecna na Facebooku ze strony clothingattesco.
Klienci mogą po prostu przesłać zdjęcia lub wpisać swoje rozmiary i przekonać się czy będą dobrze wyglądać w konkretnych ubraniach tej marki.

Biedronka nie pozostaje w tyle. Kody kreskowe, które uniemożliwią sprzedaż przeterminowanych produktów to nowe rozwiązanie, które Biedronka wprowadza w swoich polskich sklepach. Sieć korzysta z sytemu GS1, który pozwala na zakodowanie daty przydatności produktu do spożycia. Przeterminowana żywność zostanie przez kasjera wyłapana, podczas skanowania ceny.

Tymczasem amerykański Walmart wprowadził zakupy dwukierunkowe. Specjalna aplikacja poinformuje sklep o tym, czego klientowi brakuje w lodówce. Kurier bez zamówienia pojawi się pod drzwiami klientami z potrzebnymi zakupami. 

  • łoś 2012-03-13 14:20:36

    ifon.. łot is dat?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA