REKLAMA
REKLAMA

Sieci walczą o zakupy na majówkę. Tesco w sezonie sprzedaje tonę kiełbasek co godzinę

Autor: www.dlahandlu.pl 27 kwietnia 2016 11:08

Sieci walczą o zakupy na majówkę. Tesco w sezonie sprzedaje tonę kiełbasek co godzinę fot. materiały prasowe Tesco

Majówka to okazja dla sieci na dodatkowe dochody, zwłaszcza jeśli dany brand dobrze wypromuje swoją ofertę. O "majówkowe" zakupy Polaków walczą ze sobą m.in. Tesco, Lidl i Biedronka. Promocja oferty może być bardzo opłacalna, bo jak deklaruje Tesco, w sezonie grillowym klienci sieci kupują średnio tonę kiełbasek co godzinę.

REKLAMA

Według danych Tesco popularność oferty grillowej stabilnie rośnie, tylko w  2015 roku sprzedaż tego typu produktów wzrosła o 11% w stosunku do roku poprzedniego. W tym sezonie firma wprowadza na rynek nową ofertę produktów gotowych do wrzucenia na ruszt. Na klientów czeka blisko 40 nowych artykułów, w tym gotowe zestawy mięsne, sery, marynaty i sosy.

Początek maja to nieoficjalny start sezonu grillowego – to właśnie wtedy, o ile pogoda pozwoli, Polacy masowo oblegają każdy skrawek zielonej przestrzeni i grillują do zmroku. Zamiłowanie Polaków do grillowania potwierdzają wyniki sprzedaży: w sezonie grillowym sprzedaż kiełbasek rośnie trzykrotnie, a klienci Tesco kupują w tym czasie średnio tonę kiełbasek co godzinę.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska prawie trzy czwarte Polaków regularnie grilluje: 30,7% co najmniej raz w tygodniu, a 43,6% 2-3 razy w miesiącu. Średnie wydatki na produkty spożywcze u czterech na pięciu grillujących (80,8%) nie przekraczają 30 zł na jedną osobę na jedno grillowanie.

Prawie połowa z grillujących (45,4%) woli korzystać z zestawów gotowych do wrzucenia ruszt,
a tylko nieznacznie więcej Polaków (54,6%) samodzielnie przygotowuje dania z grilla. Popularność gotowych zestawów rośnie: w zeszłorocznym badaniu 34% Polaków zadeklarowało, że szykując się do grillowania woli korzystać z gotowych produktów.

 – Każdego roku obserwujemy rosnącą popularność gotowych zestawów grillowych w marynatach i specjalnych zalewach. Dzięki nim, nasi klienci mogą oszczędzić sporo czasu i spędzić go wspólnie z rodziną na ulubionych zajęciach na świeżym powietrzu – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Sieć Lidl ruszyła niedawno z promocją produktów Grill&Fun. W ofercie dostępnej od 29 kwietnia klienci znajdą wiele gotowych zestawów m.in. kiełbaski grillowe, szaszłyki drobiowe, kręciołki z boczku, żeberka wieprzowe czy soczysta karkówka w różnych marynatach. Natomiast w serii „Świeża ryba”, sieć poleca patroszonego labraksa, pstrąga tęczowego o nawet krewetki.

Biedronka jako jedna z pierwszych sieci rozpoczęła promocję oferty grillowej. W pierwszej połowie kwietnia sieć poszerzyła ofertę o 33 nowe produkty. Większość z nich to produkty kupowane głównie w sezonie letnim - piwo, lody, kiełbaski na grilla czy węgiel drzewny.

 

 

  • grill 2016-04-30 07:06:34

    Tonę co godzinę. Jak to pięknie brzmi a w przeliczeniu na ilość posiadanych sklepów to nieco ponad 2 kilogramy na sklep w godzinę. Wygląda to już mniej imponująco.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA