REKLAMA
REKLAMA

Sieci wnętrzarskie podbijają centra handlowe

Property News 5 lipca 2013 10:48

Ze względu na liczbę sklepów, Home & You to zdecydowany lider na rynku sieci salonów z wyposażeniem wnętrz wynajmujących powierzchnię w centrach handlowych w Polsce. Ekspansję w tej branży zaplanowali nawet odzieżowi giganci.

REKLAMA
Powstały w 2006 roku koncept Home & You, rozwijany przez polską firmę LLP Tex SA, obejmuje ponad 70 salonów sprzedaży w Polsce oraz 10 za granicą: w Rosji, na Ukrainie, w Czechach i Estonii. Spółka prowadzi też sklep internetowy.

Drugą największą siecią w tej branży pod względem liczby lokalizacji w centrach handlowych jest w naszym kraju Duka. Obecnie ma 30 sklepów zlokalizowanych w największych polskich galeriach oraz sklep internetowy. Duka to znana szwedzka marka z wieloletnią historią, będąca częścią szwedzkiej grupy Bergendahl&Son AB. W Polsce działa od 1999 roku.

W trójce największych sieci z tego sektora jest Almi Decor. Obecnie dobiega końca proces restrukturyzacji firmy, która rozwija tę sieć w naszym kraju - ADe Line.

ADe Line powstała w 1989 roku. Obecnie na rynku pozostało ok. 30 z działających jeszcze klika lat temu 40 salonów Almi Decor. W ciągu ostatnich miesięcy kilka sklepów zostało zamkniętych i w najbliższym półroczu jeszcze kilka przestanie działać. Niektóre lokalizacje zyskały franczyzobiorców i na taki model zarządzania stawia teraz ADe Line. Docelowo, na rynku ma pozostać ok. 20 salonów z tym logo.

Na polski rynek odważnie wkraczają też koncepty typu "home" rozwijane przez odzieżowych gigantów. Swoją sieć powiększa Zara Home, która zadebiutowała w naszym kraju w 2009 roku. Obecnie liczy sześć salonów. To się jednak zmieni. Zara Home ma już punkty w Kielcach, Katowicach, Poznaniu, Krakowie czy Warszawie. Podpisano umowę na wynajem powierzchni w powstającej Galerii Warmińskiej w Olsztynie. Sklep zajmie tu lokal na parterze centrum i będzie jedynym na terenie Warmii i Mazur. Zara Home zostanie też otwarta w powstającym w Lublinie centrum handlowym Atrium Felicity, które ma być gotowe pod koniec tego roku czy w Galerii Katowickiej, która także będzie otwarta w tym roku.

Także odzieżowy gigant H&M wprowadza do Polski sieć wnętrzarską - H&M Home. Salon z tym logo pojawi się w warszawskim Klifie. Kolejny powstanie w Galerii Malta w Poznaniu.

Poza sieciami oferującymi szeroki zakres wyposażenia wnętrz, na polskim rynku centrów handlowych rozwijają się sieci wyspecjalizowane w sprzedaży konkretnego asortymentu do domu. Wśród nich są np.: Villeroy & Boch z ofertą porcelany, Megapunkt z asortymentem m.in. artykułów do kuchni, WMF z wyposażeniem do kuchni czy Monetti (m.in. artykuły kuchenne). Kolekcje towarów użytkowych ma w ofercie również sieć Tchibo, która prowadzi w Polsce 50 sklepów własnych oraz 3 outletowe i specjalizuje się w sprzedaży produktów kawowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA