PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieci wygrywają z małymi sklepami niższymi cenami i usługami dodatkowymi

Autor: Gazeta Wyborcza 8 marca 2011 12:55

Prognozy wskazują, że w ciągu 4 najbliższych lat wydatki Polaków w sklepach spożywczych zwiększą się do ponad 20 mld zł rocznie. Zarobią na tym sieci hipermarketów i dyskontów - czytamy w Gazecie Wyborczej.

 

Zdaniem specjalistów największymi przegranymi w boju o klienta są małe sklepy osiedlowe. Przyczyn, dla których coraz więcej sklepikarzy zwija swój interes, jest kilka. Przede wszystkim to ceny. Hipermarkety sprzedają taniej średnio o 20-30 proc., bo mają niższe ceny zakupy u producentów.

Mają też dłuższe godziny otwarcia, lepsze lokalizacje, w tym w centrach handlowych oraz możliwość wprowadzania programów lojalnościowych, nowych form płatności, itp. Małym i średnim przedsiębiorcom, którzy chcą handlować, brakuje środków finansowych na promocję i reklamę.

Prognozuje się, że w kolejnych latach nastąpi kolejny spadek sklepów małych o powierzchni do 99 m kw. i nastąpi dalsza ekspansja sklepów wielkopowierzchniowych. Na rynku jest obecnie ok. 370 tys. sklepów. Za kilka lat będzie ich znacznie mniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane