Sieci wygrywają z małymi sklepami niższymi cenami i usługami dodatkowymi

Autor: Gazeta Wyborcza 8 marca 2011 12:55

Prognozy wskazują, że w ciągu 4 najbliższych lat wydatki Polaków w sklepach spożywczych zwiększą się do ponad 20 mld zł rocznie. Zarobią na tym sieci hipermarketów i dyskontów - czytamy w Gazecie Wyborczej.

 

Zdaniem specjalistów największymi przegranymi w boju o klienta są małe sklepy osiedlowe. Przyczyn, dla których coraz więcej sklepikarzy zwija swój interes, jest kilka. Przede wszystkim to ceny. Hipermarkety sprzedają taniej średnio o 20-30 proc., bo mają niższe ceny zakupy u producentów.

Mają też dłuższe godziny otwarcia, lepsze lokalizacje, w tym w centrach handlowych oraz możliwość wprowadzania programów lojalnościowych, nowych form płatności, itp. Małym i średnim przedsiębiorcom, którzy chcą handlować, brakuje środków finansowych na promocję i reklamę.

Prognozuje się, że w kolejnych latach nastąpi kolejny spadek sklepów małych o powierzchni do 99 m kw. i nastąpi dalsza ekspansja sklepów wielkopowierzchniowych. Na rynku jest obecnie ok. 370 tys. sklepów. Za kilka lat będzie ich znacznie mniej.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane