Sieci zarabiają na paliwach. Branża spekuluje, że skusi to też Biedronkę

Autor: Rzeczpospolita 30 stycznia 2013 09:05

Sieci zarabiają na paliwach. Branża spekuluje, że skusi to też Biedronkę

Udział sieci sklepów w rynku dystrybucji paliw szybko rośnie, głównie kosztem niezależnych operatorów. Niewykluczone, że na ten rynek wejdzie także Biedronka - informuje "Rzeczpospolita".

Zdaniem Pedro Soares dos Santos, dyrektora zarządzającego grupy Jeronimo Martins, sprzedaż paliw to bardzo perspektywiczny rynek.

Jak podaje „Rz", sieci handlowe wciąż podkreślają, że dla nich sprzedaż paliw to tylko jedna z usług dodatkowych, która ma zachęcić klientów do przyjazdu do sklepu na zakupy. Dlatego specjalnie nie zależy im na zarabianiu na tym pieniędzy. I może z tego powodu stają się coraz poważniejszym graczem na tym rynku.

Z danych udostępnionych „Rz", przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że na koniec 2012 roku funkcjonowało już około 160 stacji przy super- lub hipermarketach. Ich udział w rynku stacji paliw to około 2,4 proc., a w rynku sprzedaży paliw ok. 6 proc.

Niewykluczone, że stacje paliw zacznie otwierać Biedronka - Pedro Soares dos Santos, dyrektor zarządzający grupy Jeronimo Martins ocenia, że sprzedaż paliw to bardzo perspektywiczny rynek. Jego zdaniem, taki format mógłby w Polsce wystartować w perspektywie kilku lat - czytamy w „Rz". Oficjalne stanowisko koncernu mówi, że firma nie ma planów uruchamiania stacji paliw przy sklepach Biedronki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane