Siła nabywcza osób 50+ jest pokaźna i wciąż rośnie

Autor: pr 7 lipca 2017 09:04

Liczby nie kłamią. Polskie społeczeństwo się starzeje. Grupa wiekowa 50+ jest najszybciej rosnącą częścią populacji. Już teraz osoby 50+ stanowią 37% ogółu społeczeństwa (czyli aż 14 mln), a za 20 lat Polacy po 50 roku życiu stanowić będą połowę polskiego społeczeństwa. Siła nabywcza tej grupy konsumenckiej jest pokaźna, wyższa niż kiedykolwiek i wciąż rośnie - podaje TNS Global.

Urszula Krassowska i Anna Trząsalska opowiadają  o specyfice tej grupy konsumentów. Poznanie stylów konsumpcji i zachowań konsumenckich tej grupy pozwoli już teraz zdobyć marketerom przewagę konkurencyjną i oraz serca konsumentów 50+.

Silver generation, czyli konsumenci 50+. Czemu warto się na nich skupić?

Wszystkie demograficzne statystyki wskazują, że nasze społeczeństwo starzeje się. Grupa wiekowa 50+ to najszybciej rosnąca część społeczeństwa. Coraz dłużej żyjemy, podwyższa się nasz poziom życia. To dotyczy również srebrnej generacji i czyni tę grupę ciekawą z wielu względów – zarówno jeśli chodzi o style konsumpcji, jak i kwestie społeczne.
Jest to również grupa wiekowa, która dotychczas była pomijana w wielu badaniach marketingowych, przez co nie jest jeszcze dobrze rozpoznana, a zdecydowanie stanowi potencjał na rynku.

Ta grupa wydaje się bardzo różnorodna – w jej ramach funkcjonuje zarówno pokolenie X , jak i pokolenie Baby Boomers. Co ich konsoliduje?

50 lat i więcej to taki moment w życiu, kiedy ma się już stabilizację zawodową, osiągnięcia. Dzieci są dorosłe i można powiedzieć, że otwiera się czas drugiej wolności. To także moment, kiedy ludzie mają za sobą niektóre inwestycje, spłacone kredyty i mogą przeznaczać nadwyżki na cele konsumpcyjne. Zauważmy, że osoby 50+ są często u szczytu swojej kariery, zajmują wysokie stanowiska i zbierają teraz owoce swojej wieloletniej pracy.

A co z emerytami? Czy oni też się bogacą?

Emeryt emerytowi nierówny i różnie w tych grupach bywa. Ogólnie jednak społeczeństwo bogaci się i wzrasta poziom życia. To widać w liczbach. Niemniej jednak grupa ta aż prosi się o stratyfikację – bo w jej ramach funkcjonują zarówno ludzie aktywni zawodowo, ci będący w pierwszej fazie bycia emerytem, wciąż korzystający z życia, jak i osoby starsze. Tymczasem z komercyjnego punktu widzenia konsument 50+ wciąż traktowany jest po macoszemu. Dobrze widać to na przykładzie widowni telewizyjnej. Grupa komercyjna kończy się na 49 roku życia. A ja zaryzykowałabym twierdzenie, że, jeżeli chodzi o konsumpcję oferty telewizyjnej, to jest to największa część odbiorców.
Należy pamiętać, że emeryci to osoby, które mają więcej czasu wolnego, który w dużej mierze mogą przeznaczać na rozwój swoich zainteresowań, rozrywkę, w tym wspomniane korzystanie z mediów, ale także naukę nowych rzeczy, np. korzystania z Internetu. W tym okresie emeryci mogą więc zacząć korzystać z produktów i usług, na które do tej pory nie mogli sobie pozwolić.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane